وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نما - مهری رحیمی : نقشه برداری از پوشش زمین از جمله بخش های مهم در عرصه برنامه ریزی حفاظت می باشد اما روش های فعلی در جمع آوری داده ها و اطلاعات جامع جغرافیایی نیز نیازمند کار و تلاش بیشتر است. فناوری های پیشرفته از قبیل هوش مصنوعی می توانند سودمند قلمداد گردند اما این قبیل فناوری ها به میزان گسترده در دسترس افرادیکه در خط مقدم حفاظت و نقشه برداری هستند قرار ندارند و به همین علت است که شرکت  Esri همکاری با شرکت مایکروسافت را بمنظور ارائه و تامین دسترسی بیشتر به این قبیل فناوری ها از طریق فرایند اعطای مجوز جدید اعلام نمود.

    به نقل از آقای جک دانگرموند بنیانگذار و رئیس شرکت Esri، تجزیه و تحلیل فضایی بدلیل آنکه از رشته های لاینفک و مرتبط با جغرافیا است بنابراین از جمله بخش های مهم  حفاظت نیز بشمار می آید. فهم داده ها و اطلاعات زیست محیطی در موقعیت و بافت مکانی آن و در زمان تصمیم گیری پیرامون پشتیبانی از اکوسیستم ها و زیست بوم های حساس و در معرض خطر، الزامی می باشد.

    توان تجزیه و تحلیل مقادیر گسترده داده ها و اطلاعات موجود در محیط زیست ما نیز امری است حیاتی و چنین همکاری به طرفداران حفاظت از منابع طبیعی اجازه خواهد داد تا وظیفه خود را بسیار دقیقتر از قبل و همچنین در مقیاسی گسترده تر بانجام رسانند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی