وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - به گزارش خبرگزاری فارس از دلیجان، حسین دلاوری ظهر امروز در نشست با مسوولان شهرستان دلیجان اظهار کرد:  تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های طبیعی نقش مهمی در مبارزه با زمین‌خواری دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون بیش از ۷۰ درصد نقشه کاداستر شهری و‌ روستایی و منابع طبیعی نهایی شده است.

    وی تصریح کرد: تهیه و اجرای نقشه کاداستر یکی از اصل‌های حفاظت از اراضی و تثبیت مالکیت است که با همکاری منابع طبیعی در حوزه عرصه‌های طبیعی صورت گرفته است.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی  هویت بخشی، سند دار کردن و ثبت اسناد مالکیت اشخاص و دستگاه‌های اداری را اولویت دستگاه قضایی در اراضی اعلام و تاکید کرد: نقشه کاداستر  موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کرده و نقش به سزایی در جلوگیری از بروز اختلافات و سودجویی زمین‌خواران دارد.

    دلاوری گفت:  همچنین تاکنون ۲ میلیون هکتار از اراضی استان با هدف تعیین تکلیف مالکیت در سامانه این اداره کل به ثبت رسیده است.

     وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه هفتم اراضی باید متر به متر سند دار شوند، تصریح کرد:  مجموع اراضی استان مرکزی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار است .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی