وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان یابی برخی شهرک‌های صنعتی اشتباه بوده است!

    يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ب.ظ

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۹۵۰ شهرک صنعتی مصوب، حدود ۲۰۰ شهرک تقاضای موثری برای ایجاد واحد صنعتی دارد که نشان می‌دهد در انتخاب برخی نقاط به خطا رفتیم.
     

    پاکدستی در اداره امور اولویت کاری ماست
    محمد شریعتمداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مجمع عمومی عادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: اگر انتخاب این نقاط درست انجام می‌شد می‌توانستیم همان منابع را که برای ایجاد زیرساختهای اولیه هزینه کردیم برای تکمیل زیرساختهای واحدهای موثر خرج کنیم.
    وی با تاکید بر اینکه از این پس درباره تاسیس شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید کاملا دقت شود، گفت:: یکی دیگر از مشکلات در نظر گرفتن زمین‌های وسیعی برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی نسبتا بزرگ بود، در حالی که نیاز اساسی کشور توسعه صنایع روستایی است.
    وزیر صنعت ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک موجود مبین این است که ما به واحدهای صنعتی کوچک و در مقیاسهای کمتر از ۱۰ هکتار نیاز داریم تا فعالیت آن‌ها اقتصادی‌تر شود و بتوان صنایعی مانند منسوجات و پوشاک را که در منازل روستایی تولید می‌شوند به این واحد‌ها منتقل کرد.
    وی تصریح کرد: اگر منابع را برای واحدهای صنعتی بهینه تقسیم کنیم با پراکندگی بیشتر، ولی با حجم و اندازه کمتر می‌توانیم در حوزه صنایع کوچک و اشتغال آن‌ها قدمهای موثرتری برداریم که البته این هم به برنامه ریزی علمی نیاز دارد.
    شریعتمداری گفت: سازمان صنایع کوچک برای تدوین و تهیه این برنامه متکلف شده تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل یک و نیم میلیارد دلاری که مجلس از محل صندوق توسعه ملی برای صنایع روستایی و ایجاد اشتغال در روستا‌ها اختصاص داده است بتوانیم نواحی صنعتی کوچک را در کشور راه اندازی کنیم.
    بنابر یادداشت تفاهم دو طرف، سازمان صنایع کوچک به عنوان مجری و با حمایت سازمان برنامه و بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای حل سایر مشکلات واحدهای صنعتی هزینه می‌کند.
     
      پاکدستی در اداره امور اولویت کاری ماست
     
      وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولتها منشا رانت هستند ولی باید بدون تبعیض به آنها که اهلیت دارند واگذار شوند گفت: پاکدستی در اداره امور در اولویت کارهای ماست.

     به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  محمد شریعتمداری که به عنوان رئیس در مجمع عمومی عادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سخن می گفت با تاکید بر شفاف سازی افزود: نمی پذیرم کاری انجام دهیم که نتوانیم در اخبار تلویزیون جمهوری اسلامی ایران آن را اعلام کنیم.
    وی صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی را جزو سازمان های توسعه ای کشور دانست که طبق تکالیف قانون برنامه و سیاستهای ابلاغی , ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقش ویژه ای را برعهده دارد.
    شریعتمداری از استقرار 40 هزار واحد صنعتی از 85 هزار واحد صنعتی کشور در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی خبر داد و گفت : بر این اساس می توان حال و نبض صنعت کشور را از این سازمان جویا شد.
    وی با ضروری خواندن ارتباط این سازمان با معاونت صنعتی وزارتخانه در جهت هم افزایی و تقویت واحدهای پیشتاز گفت: علاوه بر واحدهای موجود 29 هزار طرح دیگر در دست اجراست که با اضافه شدن آنها به واحدهای صنعتی کشور بخش زیادی از نیازهای صنعتی کشور تامین خواهد شد.
    وزیر صنعت در ادامه خواستار توجه به تولید رقابت پذیر و صادرات گرا در شهرکهای صنعتی شد و گفت: باید نیازهای واحدهایی صنعتی تامین شود اما نه آنها که صرفا انبارها را پر می کنند بلکه اولویت با واحدهای صنعتی است که محصولاتشان بازار فروش دارند.
    وی همین طور از ضرورت تهیه گزارش حسابرسی عملکرد گفت و اینکه باید برنامه ها هدفگرا و نتیجه گرا تدوین شوند تا مسیر راه به خوبی مشخص شود، ضمن این که در این عملکرد باید به شاخص های اساسی مانند سرمایه گذاری خارجی یا سهم تولید محصولات پیچیده صادرات پاسخ داده شود.
    خاطرنشان می شود سرمایه گذاری خارجی از ابتدای تاسیس شهرکهای صنعتی تاکنون در 195 طرح، 3 میلیارد و 800 میلیون دلار است که یک میلیارد و 800 میلیون دلار آن سالهای 92 تا 95 محقق شده و 194 میلیون دلار آن فقط به سال گذشته اختصاص دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی