وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه های هوانوردی رقومی می شوند ...

    يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ
     
    سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی اداره کل کنترل ترافیک هوایی یکی از وظایف اصلی این اداره را تولید نقشه های قابل پردازش هوانوردی عنوان کرد و از رقومی و مکان محور کردن بستر این نقشه ها تا پایان امسال خبر داد.

    احمد کاوه فیروز در گفت  وگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر عنوان کرد: اداره اطلاعات هوانوردی مسئول دریافت داده های هوانوردی، پایش و پردازش این داده های دریافتی از تولیدکنندگان اولیه و ارائه اطلاعات پردازش شده در قالب نقشه ها و اطلاعات پایدار و پویا به دریافت کنندگان خدمات هوانوردی از قبیل شرکت های هواپیمایی (داخلی و بین المللی)، سازمان ها و ارگانهای نظامی، شرکت های ارایه دهنده خدمات اطلاعات هوانوردی نظیر جپسن، لوفت هانزا سیستم و سایر شرکت ها و سازمان های ارایه دهنده خدمات ناوبری و فرودگاهی است.

    به عبارت دیگر بر اساس مستندات سازمان جهانی و قوانین ملی شامل ضمیمه های 3 و 15 پیمان شیکاگو، تمام اطلاعات هوانوردی پس از سیر این مراحل از طریق محصولات این اداره به ذینفعان ارایه می شودکه این امر می تواند به صورت نسخه های سخت افزاری و یا با بارگذاری در سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عرضه شود.  

    سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی اداره کل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه این اداره مرجع اطلاعات هوانوردی کشور است، توضیح داد: این اداره وظیفه تولید اطلاعات را در قالب کتاب اطلاعات هوانوردی(AIP) که مرجع اطلاعات ثابت هوانوردی کشور است براساس مکانیزم زمانبندی شده مورد توافق بین المللی (AIRAC) مبنی بر تولید و انتشار محصولات جدید و یا اصلاح و به روز رسانی اطلاعاتی قبلی با فواصل زمانی 28 روز را همواره رعایت می کند و در صورت نیاز عملیاتی، تولید و انتشار اطلاعیه های هوانوردی مضاعف(نوتام) را که در حکم تبصره هایی است که خارج از بازه زمانی یاد شده به اطلاعات مندرج در کتاب AIP وارد می شود بر عهده دارد.

    وی گفت: واحد فعالیت های نظامی این اداره نیز عهده دار بررسی تمام درخواست های بخش های مرتبط نظامی با صنعت هوانوردی کشور است.

    سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی با اشاره به اینکه این اداره تنها واحد عملیاتی دارای فرایند مدیریت دانش، مدیریت ریسک و مدیریت تغییر است، عنوان کرد: اداره اطلاعات هوانوردی از طریق سازمان جهانی ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران ممیزی شده و همواره از شرکت های مطرح بین المللی مانند چپسن و لوفت هانزا سیستم و نوبلو، بازخورد پایش محصول می گیرد که این امر به بهبود مستمر محصولات منجر می شود.

    کاوه با اشاره به اینکه نظارت و پردازش طرح های پروازی و اعتبارسنجی سامانه های کمک ناوبری نیز از وظایف اداره اطلاعات هوانوردی است، افزود: یکی از وظایف اصلی این اداره تولید نقشه های هوانوردی شامل طرح های ورودی، خروجی و تقرب است و از جمله نقشه های تدوین شده در این اداره می توان به نقشه شبکه مسیرهای هوایی(ENR CHART)، نقشه عملیات هوانوردی (ONC) و نقشه پروازهای ارتفاع پایین و ناوبری بصری (WAC) اشاره کرد.

    وی افزود: این اداره در حال مطالعه دیجیتال و رقومی کردن بستر نقشه های هوانوردی است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

    سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی اداره کل کنترل ترافیک هوایی همچنین گفت: سال گذشته 14 دوره آموزشی را برای ایجاد هماهنگی و استاندارد سازی در تولید و انتشار محصولات اطلاعات هوانوردی برگزار کردیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی