وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • خلیلی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، افزایش سواد علمی مهندسی دریایی است.

    افزایش سواد علمی سازه‌های دریایی در چند سال گذشته/ ایجاد شبکه ملی جزر و مد نگاری با همکاری سازمان نقشه‌برداریبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید خلیلی مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود درباره سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: این همایش در هفتم و هشتم آذر ماه در هتل المپیک تهران با حضور مقامات بلند پایه کشور برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: هیدرودینامیک و رسوب، مدیریت مهندسی ساحل و مهندسی فراساحل و خطوط لوله، محیط‌زیست دریایی بین‌المللی از محورهای این همایش است.

    خلیلی با بیان اینکه مهمانان خارجی این همایش از 15 کشور بزرگ دنیا هستند و همچنان مهمانان خارجی ما در حال افزایش است، افزود: در این همایش ارتباط بسیار خوبی با کشورهای دارای ساحل و دریا برقرار کرده‌ایم و توانسته‌ایم مقالات خارجی بسیاری را دریافت کنیم.

    مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تبادل نظر، اطلاعات و یافته‌های دانشجویان، مهندسان و همچنین ارتباطات عینی با مجموعه‌های این حوزه از اصلی‌ترین اهداف ما برای برگزاری این همایش بوده است.

    وی تأکید کرد: توسعه پایدار در بخش ساحل و دریا تنها با پرداختن به جنبه‌های علمی و همچنین تفاهم با سازمان‌ها و سایر دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

    خلیلی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ استفاده بهینه از سواحل کشور و همچنین اشتراک علمی بین دانشجویان و کارشناسان این حوزه از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

    مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: این همایش از سال 68 به همت مدیران سازمان بنادر آغاز شده و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

    وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مهم‌ترین دستاوردهای این همایش در پی برگزاری سال‌های گذشته چیست؟، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این  همایش  افزایش سواد علمی مهندسی دریایی است. در سال‌های بسیار دور پیش از آغاز این همایش‌ها در ساخت تمامی بنادر از مهندسان و مشاوران خارجی استفاده می‌شد اما اکنون با برگزاری این همایش‌ها و استفاده از مطالعات و یافته‌های علمی از مهندسان و مشاوران خارجی در ساخت بنادر استفاده نمی‌کنیم.

    مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی افزود: به طور مثال در ساخت بندر چابهار از مهندسان ترکیه‌ای برای طراحی سازه‌ها و بنادر استفاده می‌شد اما با اجرا و طرح مدیریت یکپارچه این نیاز برطرف شده است.

    وی یادآور شد: یکی از مزایای برگزاری چنین همایش‌هایی افزایش انگیزه نسل جوان است و ما با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی امید را در نسل جوان بیشتر می‌کنیم.

     برگزاری کارگروه‌های تخصصی سازه‌های دریایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور

    در ادامه این نشست بهزاد الوند دبیر اجرایی سیزدهمین همایش سواحل و سازه‌های دریایی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی بسیاری در حاشیه این همایش برگزار می‌شود، گفت: برای نخستین بار در کشور توانسته‌ایم میزان استفاده از کاغذ برای تهیه بروشور و پوستر را کاهش دهیم.

    وی افزود: به جهت صیانت از محیط زیست سعی کرده‌ایم یک نرم افزاری را طراحی کنیم و در آن تمامی اطلاعات همایش و نظرسنجی را طراحی کنیم.

    الوند توضیح داد: در راستای برگزاری این همایش یک کارگروه مشترک با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد و تمامی ضوابط، معیارهای فنی و اجرایی و سازه‌های دریایی کشور را بررسی کرده‌ایم.

    دبیر اجرایی سیزدهمین همایش سواحل و سازه‌های دریایی گفت: ایجاد شبکه ملی جزر و مد نگاری با همکاری سازمان نقشه‌برداری از دیگر اقداماتی است که در راستای این همایش صورت گرفته است.

    وی اظهار کرد: مدیریت لکه‌های نفتی و کاهش آن از مهم‌ترین دستاوردهای این همایش به شمار می‌رود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی