وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • هلی شات چیست؟

    يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰ ب.ظ

    مکان نیوز - به نقل از کلیک، اولین پهپاد در سال 1849 توسط نیروهای نظامی ساخته شد که با کاربردهای کاملا نظامی مورد استفاده نظامیان قرار گرفت. با گذشت زمان، پهپادها تغییر کردند و هلی شات‌ها و کواد کوپترها ساخته شدند. اکنون هلی‌شات‌ها برای عکاسی، فیلم‌برداری یا نقشه کشی استفاده می‌شوند.

    برای آشنایی بیشتر با ابزار جذاب هلی شات برای عکاسی، کاربردها و ویژگی‌های آن، اطلاعات این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال «هلی شات چیست؟» بپردازیم و بهترین مرکز خرید هلی شات را به شما معرفی کنیم. 

    هلی شات؛ ابزاری جذاب برای عکاسی از زاویه دید آسمان

    معادل فارسی عبارت هلی شات دوربین پرنده است و ریشه در کلمه انگلیسی helishot دارد. هلی شات، از یک دوربین، 4 الی 8 پایه باتوجه‌به سایز و یک موتور برای چرخاندن پره‌ها تشکیل شده است. فردی که کنترل هلی شات را در دست دارد، این پرنده را از روی زمین راهنمایی می‌کند. پره‌های هلی شات به‌سرعت می‌چرخد و هلی شات را از روی زمین بلند می‌شود.

    به‌این ترتیب، فیلم‌برداری یا عکس برداری با هلی شات انجام خواهد شد. امروزه با استفاده از این ابزار، عکس‌ها و فیلم‌های جذابی از عروسی‌ها و مجالس ثبت می‌شوند؛ که به‌نوعی انگار این عکس‌ها از آسمان گرفته شده‌اند. اگر قصد خرید هلی شات را دارید، پیشنهاد ما هلی شات dji است؛ زیرا این برند بهترین تولید کننده هلی شات در جهان محسوب می‌‌شود.

    بررسی کاربردهای هلی‌شات برای عکاسی و فیلم‌برداری

    از هلی‌شات برای ثبت عکس‌ و فیلم‌هایی از زاویه آسمان استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، بسیاری از دولت‌ها با استفاده از هلی شات مرز زمین‌ها را مشخص می‌کنند. کاربردهای هلی شات به شرح زیر است:

    • فیلم های تلویزیونی و سینمایی
    • ساخت تیزر
    • ویدئو کلیپ
    • عروسی‌ها
    • مستند سازی
    • نظارت و بازرسی
    • نقشه برداری
    • تصویر برداری و فیلم برداری هوایی
    • امداد و نجات

    هلی شات‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند و همین امر باعث شده تا بسیاری از عکاسان نسبت به خرید این پرنده اقدام کنند. اگر قصد خرید کواد کوپتر حرفهای را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به محصولات فروشگاه پریما توی داشته باشید. فروشگاه پریما توی به‌صورت تخصصی در زمینه انواع کواد کوپتر و هلی شات فعالیت می‌کند.

    آیا کار با هلی شات نیاز به دانش یا تخصص دارد؟

    برای کار با هلی شات باید دانش و مهارت کافی عکاسی برای تنظیم زاویه از بالا را داشته باشید. اگر مهارت عکاسی داشته باشید، کار با هلی شات را می‌توان در مدت زمان کوتاهی فرا گرفت. شما باید با استفاده از کنترلر هلی شات، این دوربین پرنده را از روی زمین بلند کرده و آن را در آسمان هدایت کنید. البته ممکن است در مراتب اول کار با این ابزار، به درخت‌ها برخورد کنید یا هلی‌شات به‌خوبی پرواز نکند. این اتفاقات کاملا طبیعی بوده و با کسب تجربه به مرور زمان برطرف خواهد شد.

    گوشی شما از طریق بلوتوث به دوربین هلی‌شات وصل می‌شود و روی دستگاه کنترلر قرار می‌گیرد. گوشی هرآنچه که دوربین کوادکوپتر در حال ضبط آن است را به شما نیز نشان می‌دهد. به‌این ترتیب می‌‌توانید فیلم‌برداری دقیق‌تری انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به شروع کار با هلی شات، حتما باتری آن را کاملا شارژ‌ کنید. اگر انرژی باتری در زمان پرواز تمام شود، کوادکوپتر خاموش شده و به زمین می‌افتد. این اتفاق آسیب‌ و خرابی‌های جدی را برای هلی شات به همراه خواهد داشت. در این صورت شما باید به مراکز فروش کوادکوپتر مراجعه کرده و نسبت به خرید دستگاهی جدید اقدام کنید.

    قبل از خرید هلی شات این نکات را بررسی کنید

    حال که پاسخی برای سوال «هلی شات چیست؟» دریافت کردید و نحوه استفاده از آن آشنا شده‌اید، نوبت به بررسی نکات برای خرید این دستگاه می‌رسد. برای خرید هلی شات، باید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید. قصد خرید هلی شات برای عکاسی را دارید یا فیلم‌برداری؟ تایم پرواز هلی شات چه میزان برای شما اهمیت دارد؟ نکاتی که باید برای خرید هلی شات در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

    • کیفیت لنز: اگر قصد عکاسی با هلی شات را دارید، باید از یک کوادکوپتر با قدرت لنز عالی استفاده کنید. اگر از هلی شات برای نقشه برداری یا امور دیگر بهره می‌برید، یک هلی شات با لنز معمولی برای شما مناسب است.
    • تایم پرواز: تایم پرواز هلی شات، ارتباط مستقیمی با میزان باتری دارد. هرچه باتری هلی‌شات بزرگ‌تر باشد و مدت زمان بیشتری انرژی ذخیره کند، تایم پرواز نیز بیشتر خواهد شد.
    • خرید و فروش هلی شات: بررسی کنید که اگر زمانی نیاز به فروش هلی شات داشته باشید، این محصول به‌راحتی فروش می‌رود یا خیر. همچنین حتما به برند و قیمت هلی شات در زمان خرید توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
    • قابلیت‌های هلی شات: امروزه کوادکوپترهای جدیدی تولید شده‌اند که ویژگی‌های بسیاری دارند. برای مثال دوربین گوپرو روی آن‌ها نصب شد و تاخیر آن‌ها برای دریافت فرمان‌ها بسیار کم است.

    با بررسی این نکات برای خرید هلی شات، بهترین دستگاه را باتوجه‌به نیاز خود خریداری خواهید کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی