وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه‌برداری هوشمند با پرنده‌های تخصصی ساخت داخل

    سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۰۰ ب.ظ

    مکان نیوز - به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدحسن هجرت، مدیرعامل شرکت هما صنعت اکباتان با اشاره به تولید پرنده نقشه برداری و دیدبان عنوان کرد: این تولیدات که تحت عنوان کهنز E1 و X1  طراحی و تجاری سازی شده از مزیت‌های خاصی همچون دقت در عکس‌برداری هوایی و قیمت مناسب برخوردار هستند.

    این فعال فناور با اشاره به نیاز روزافزون بازار به پهپادها و روند رو به رشد استفاده از وسایل پرنده در سطح بین المللی عنوان کرد: تمرکز اصلی ما بر حوزه غیر نظامی و به صورت خاص نقشه برداری و دیدبانی هوایی است. پایش خطوط انرژی و نفت، محیط زیست، کشاورزی و جنگلبانی از جمله موارد مورد کاربرد است. شرکت های نقشه بردار و سایر حوزه‌هایی که نباز به دیدبانی هوایی دارند از مشتریان این محصول به شمار می‌روند.

    وی با اشاره به این‌که محصول تولیدی نمونه داخلی ندارد، عنوان کرد: در حوزه پهپادهای بال ثابت در سطح دنیا شرکت های سوئدی و سوییسی فعالیت گسترده‌ای دارند اما محصول این شرکت دانش‌بنیان، کاملاً هوشمند و خودکار بوده و دارای برخاست با لانچر برای مناطق صعب العبور و نشست با چتر است که امنیت پهپاد را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد.

    هجرت با اشاره به این‌که تولید و بهره‌برداری از نمونه ساخت ایران، هزینه‌های واردات و خروج ارز را کاهش داده است، ادامه داد: واردات نمونه مشابه این محصولات، عمدتا از مبادی غیر رسمی و قاچاق صورت می‌گیرد و سه میلیون دلار ارز را از کشور خارج می‌کند.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مزایای پشتیبانی و هزینه تمام شده نمونه داخلی عنوان کرد: قیمت نمونه ساخت داخل، تقریباً یک سوم محصولات مشابه خارجی بوده، ضمن این‌که یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش دارد.

    وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در شرکت دانش‌بنیان هما صنعت اکباتان افزود: به طور مستقیم بالای 100 نیرو در شرکت ما فعالیت دارند و اگر کسانی را که در حوزه نقشه‌برداری و دیده‌بانی و استفاده از این وسیله ذینفع هستند در نظر بگیریم، برای بالغ بر 10هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی