وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مناطق حاشیه نشین خوزستان نقشه برداری شدند

    شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵ ق.ظ
    مکان نیوز - به نقل از خوزنیوز رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به عملیات تهیه نقشه برای ۵۴۵ هکتار از مناطق حاشیه نشین (کم برخوردار) خوزستان گفت: برای صدور سند مالکیت به نام اشخاص، همکاری ادارات متولی این امر از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام و شهرداری ضروری است.

    حمید پیام  بیان کرد: از دیگر پروژه های حدنگاری این اداره کل، تهیه نقشه مناطق روستایی کل استان به مساحت ۱۲ هزار و ۲۷۴ هکتار بوده که برای اجرای این پروژه نیز قراردادی با شرکت های مشاور منعقد شده و مقرر گردیده که این نقشه‌ها در بانک کاداستر استان جانمایی و در نهایت منجر به صدور سند مالکیت تک برگ شود.

    وی اظهارکرد: این اقدامات می‌تواند گامی بزرگ در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جهت هویت بخشی به املاک و اراضی و نیز خدمت رسانی به آحاد جامعه بالاخص طبقه محروم جامعه باشد.


    پیام با اشاره به تکمیل و بروزرسانی نقشه‌های شهرهای استان افزود: تهیه نقشه مناطق شهری،حومه و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مساحت حدود بیست هزار هکتار در سطح استان صورت پذیرفته و یا در حال اجراست که با انجام این فرآیند و سپس جانمایی و تثبیت آن‌ها در بانک کاداستر، گامی در تسریع صدور سند مالکیت تک برگ مناطق شهری برداشته شده است.

    رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان بیان کرد: نقشه برداری با استفاده از وسایل عکسبرداری هوایی با آخرین تکنولوژی روز و به روش "ارتوفتو" تهیه گردیده است.

    طبق آیین نامه اجرایی بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال ۱۴۰۱ از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک می‌کند.

    فرایند صدور سند برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان پهنه های غیررسمی و حاشیه نشین استان در حال انجام است.

    خوزستان یکی از استان‌های کشور با بیشترین میزان حاشیه نشینی است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی