وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه سی جی تی ان (CGTN)،  تلسکوپ نقشه‌برداری میدان وسیع چین (WFST)، بزرگ‌ترین مرکز نقشه‌برداری حوزه زمانی در نیم کره شمالی، فرآیند نقشه برداری مهندسی و مشاهده آزمایشی خود را آغاز کرده است.

    این تلسکوپ که دارای یک آینه ۲.۵ متری و یک دوربین فوکوس اولیه با میدان دید زیاد است، در اواسط ماه سپتامبر به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. هدف آن، کشف و نظارت بر رویداد‌های نجومی پویا و انجام تحقیقات نجومی در حوزه زمان است.

    تلسکوپ نقشه‌برداری میدان وسیع چین در پایگاه رصد نجومی در شمال غربی استان چینگ‌های واقع شده و از ژوئیه ۲۰۱۹ در دست ساخت است.

    محققان پس از عملیاتی شدن، قادر به تشخیص سیگنال‌های آسمانی بسیار ضعیف و دور، از جمله کهکشان‌های فراتر از کهکشان راه شیری و خوشه‌های کهکشانی هستند.

    پایگاه لنگهو با ارتفاع متوسط حدود ۴ هزار متر به دلیل شرایط خاص از جمله پوشش گیاهی، بارش و آلودگی نوری کم‌تر به یکی از بهترین سایت‌های رصدخانه در قاره اوراسیا تبدیل شده است.

    این پایگاه از زمان ساخت، ۱۲ پروژه تلسکوپ را با سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد یوان در خود جای داده است. پایگاه لنگهو پس از تکمیل، بزرگ‌ترین پایگاه رصد نجومی در آسیا خواهد بود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۰

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی