وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • عکس برداری هوایی برای 21 شهر استان زنجان

    يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۳ ق.ظ

    به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی شامگاه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: در ارتباط با استفاده از تکنولوژی نقشه و سیستم های GIS با انبوهی از اطلاعات خام در قالب جدول و نمودار در گزارش ها و پژوهش های مکتوب مواجه هستیم.
    وی یادآورشد: در حالی که این اطلاعات را می توان در قالب چند نقشه ساده که در بردارنده لایه های مختلف اطلاعاتی که در سامانه هایی نظیر ساترا یا SDI قرار دارد را مشاهده کرد.
    طهماسبی بهره گیری از لایه های اطلاعاتی همچون نقشه های سازمان نقشه برداری کشور را زمینه ساز تسهیل در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی در کوتاهترین زمان ممکن اعلام کرد.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بهره گیری از این اطلاعات، به کارشناسان و مدیران این فرصت را می دهد تا با کمترین حجم اطلاعات بالاترین قدرت پردازش٬ دقیق ترین ابزار تجزیه و تحلیل و در نهایت سرعت بالایی برای تصمیم سازی و یا تصمیم گیری را ارایه کنند.
    وی خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت که فرآیندهای پیچیده زیادی باید اتفاق بیافتد تا یک داده خام تبدیل به نقشه GIS شود.
    این مسئول ضافه کرد: اگرچه بسیاری از نقشه های این استان بسیار قدیمی و مربوط به 2 یا سه دهه گذشته است و امروز تغییرات زیادی اتفاق افتاده که این دستگاه ها تلاش دارند بصورت دستی و موردی این تغییرات را اعمال کنند که اقدامی غیرحرفه ای و غیر استاندارد است.
    طهماسبی تاکید کرد: اینگونه اقدامات غیر تخصصی عوارض و هزینه های بسیار بالایی را نیز به جامعه تحمیل خواهد کرد که اثرات زیانبار آن در آینده بروز می کند.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از آنجا که عکس های هوایی استان ما بسیار قدیمی بوده و از تحولات و تغییرات توسعه ای هم در ابعاد جمعیتی و هم در ابعاد فیزیکی و زیرساخت ها فاصله زیادی دارد، نظام برنامه ریزی استان نیازمند به هنگام سازی عکس های هوایی و تهیه نقشه های کاربردی برای تکمیل لایه های اطلاعات نقشه ای بخش های مختلف اقتصادی است.
    وی به همکاری سازمان نقشه برداری کشور در به روز رسانی نقشه ها و لایه های اطلاعاتی این استان اشاره کرد و از تهیه نقشه های پوششی برای اراضی 8 شهرستان استان خبر داد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی