وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره با هدف پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تثبیت مالکیت دولت برروی اراضی ملی شهرستان کاشان را در اولویت‌های کاری قرار داده است.    

    وی افزود: در این راستا عملیات نقشه برداری و تثبیت اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی به مساحت ۷.۶ هکتار در شهرهای نیاسر و قمصر آغاز شده است.    

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان کرد: این اراضی شامل پلاک ۱۴۱ فرعی از ۲۱۴ اصلی بخش ۶ نیاسر به مساحت ۲.۶ هکتار و پلاک ۸۱ فرعی از ۲۵۲ اصلی بخش هفت قمصر به مساحت ۵ هکتار است.  

    وی با بیان اینکه اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیمی بنچاقی به اسناد مالکیت تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان انجام می‌شود، گفت: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی، دسترسی آسان به اطلاعات ملکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخش از اهداف مهم اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی عنوان کرد.    

    گفتنی است طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.  

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی