وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ماهیت کار سازمان نقشه‌برداری و اطلاعاتی که در اختیار این مجموعه است، می‌توان از داده و اطلاعات ارائه شده برای اقدامات و همچنین تصمیمات اتخاذشده در سطح مجموعه‌های حاکمیتی و نظارتی بهره‌مند شد.

    به گزارش خبرگزاری برنا، اعضای هیئت رییسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان نقشه‌برداری کشور از فعالیت‌ها، عملکرد و برنامه‌های این سازمان بازدید و با مدیران این سازمان دیدار کردند.

    در ابتدای این جلسه که در محل سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این سازمان، ایفای نقش تنظیم‌گری و راهبری در مستندسازی عرصه و پایش هندسی کشور، راهبری برقراری دسترسی به منابع نقشه و اطلاعات مکانی موجود در دستگاه‌های اجرایی کشور، احیای شورای عالی نقشه‌برداری، تدوین استاندارد و کنترل کیفیت و تدوین دستورالعمل‌ها و استانداردهای تخصصی، تسهیل دسترسی به محتوای ذخایر اطلاعاتی سازمان، تحلیل‌های مکانی در نگرش‌های آمایشی، تدوین و انتشار اطلس‌های ملی و استانی، ژئوپورتال زیرساخت ملی داده‌های مکانی، پرتال سرمایه‌گذاری ملی، همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و ساز در مناطق فرونشست، تولید نقشه و اطلاعات مکانی پایه، تعیین چارچوب مرجع مختصاتی و ثقلی کشور، طرح هم افزایی سامانه‌های ارسال تصحیحات تعیین موقعیت آنی هدی و شمیم، تهیه چارت‌های الکترونیک ناوبری، توسعه شبکه پایش تراز دریا، پایش پدیده گرد و غبار، پایش مساحت پهنه‌های آبی کشور، پایش توزیع گاز متان، توسعه دولت الکترونیک و ارتقای سطح امنیت اطلاعات، استفاده از ظرفیت‌های استانی، فعالیت‌های بین‌المللی و... بود را جزو اقدامات مؤثر این سازمان عنوان کرد.

    جاویدانه با اشاره به اینکه فعالیت سازمان نقشه‌برداری صرفاً موضوع نظارت و حدنگاری نیست، گفت: سازمان نقشه‌برداری، سازمانی قدیمی، ریشه دار و تخصصی است که دامنه فعالیت گسترده‌ای دارد که متأسفانه در سالیان اخیر مورد بی‌مهری و بی توجهی قرار گرفته است. رئیس سازمان نقشه برداری گفت: برای جلوگیری از مسائل و مشکلاتی که در بحث فرونشست و همچنین کاهش سطح آب دریاچه‌ها در مناطق مختلف کشور ممکن است با آن روبرو شویم، تدابیر لازم شود و در صورت بروز مشکل، پیش بینی‌های لازم برای مواجه با آن صورت بگیرد. با توجه به گزارش‌های دریافتی نیاز است امروز توجه بیشتری به بحث فرونشست در کشور داشته باشیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی