وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از موزه نقشه شهر تهران گفت: جسم و روان پایتخت رنجور است امروز شهر تهران نیاز به تغییر و تحول دارد.

    به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در آئین افتتاح نمایشگاه دائمی نقشه ضمن تشکر از تمام کسانی که در ایجاد موزه نقشه سهمی داشته اند گفت: این موزه برای سالهای طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هر روز از نظر کیفیت و محتوا بهبود می یابد.

    شهردار تهران افزود: من به استاد سحاب این اطمینان را می دهم که با تغییر مدیریت شهری، توجه به چنین مسائلی تغییر نمی کند، توجه به نقشه تهران زحمتی بود که مدیریت قبلی کشید و مدیریت جدید این خط را ادامه خواهد داد.

    شهردار تهران گفت: این موزه به عنوان مرکزی برای تبیین هویت تهران مورد توجه است و اگر بخواهیم برای چشم انداز آینده تهران تصمیم بگیریم، طبیعی است نیاز به آگاهی عمیق و دقیق از گذشته نیاز است.

    وی با بیان این مطلب که گذشته چراغ راه آینده است افزود: این محل و آنچه درباره جغرافیای تهران مطرح است، کمک برای آینده تهران خواهد بود. به ویژه نقشه هایی که مسیر تحول و تکامل تهرا ن را نشان می دهد و ارتباط سیاست  و جغرافیا و تاریخ و جغرافیا را به ما می آموزد.

    نجفی ادامه داد: با دیدن این نقشه ها و ادوات و ابزار به وجد آمدم و این مرکز می تواند کمک شایسته ای برای دانش آموزان و محققان باشد.

    شهردار تهران تأکید کرد: بررسی و سیر تحول نقشه ها به ما می آموزد که چگونه تصمیمات پیشین در زندگی امروز ما اثر گذاشته و تصمیمات گذشتگان می تواند بر ده ها و صدها سال زندگی بشر اثر بگذارد.

    وی گفت: امروز یکی از مسئولیت های ما، پیوند میان گذشته، حال و آینده کشورمان و تهران است. یک تلفیق میان ضرورت تداوم اقدامات درست گذشته و تغییر بسیاری از رویکردها که در آینده مورد نیاز است.

    نجفی تصریح کرد: امروز شهر تهران نیاز به تحول و تغییر دارد؛ هر شهری در جامعه امروز از جسم و روانی برخوردار است که متأسفانه هم جسم و هم روان آن رنجور است.

    شهردار تهران با بیان اینکه این بدان معنا نیست که خدمات گذشتگان را مورد غفلت قرار دهیم یا بی انصافی کنیم خاطرنشان کرد: اما آنچه همه بر آن اقرار دارند نیاز به تحولات گسترده است تا تهران تبدیل به شهری مناسب تر برای زندگی و زندگی انسان مدارانه شود. این تغییرات باید تدریجا وارد جسم و روان تهران شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۶

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی