وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - معاون امور املاک و کاداستر کشور گفت: بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی و ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شده و تلاش می‌شود در بخش کشاورزی این رقم به ۷۰ درصد برسد.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان ثبت کشور در امور املاک و کاداستر، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و شورای قضایی استان و نیز جمعی از کارکنان اداره ثبت استان برگزار شد.

    صفدر کشاورز معاون سازمان ثبت در امور املاک و کاداستر کشور در این مراسم سیاست‌های سازمان ثبت را هم سو با قوه قضائیه در اجرای سند تحول قضایی و تیز صدور اسناد و ارائه خدمات به مردم دانست و اظهار داشت: در سازمان  افراد برای انجام امور خود با فرایند الکترونیک مواجه هستند و انجام کار از مرحله ثبت یک شرکت تا انحلال آن به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

    وی افزود اخیرا بازپروری سامانه ثبت شرکت‌ها با نگاه ساده سازی و هوشمند سازی در دستور کار قرار گرفته است تا جایی که انجام کار نیاز به هیچ کاربری نداشته باشد. 

    افتتاح نرم‌افزار جامع ثبتی در 22 بهمن 

    کشاورز افزود: ارتقا و باز طراحی سامانه ثبتی از مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و به موازات آن پلتفرم‌ جامع ثبتی که نیازمندی‌های مردم را از طریق آن انجام می‌دهد، پیش برد و در 22 بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

    معاون املااک و کاداستر کشور با اشاره به طرحی که در جهت تسریع در فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد به مجلس ارائه شده بود عنوان کرد: خوشبختانه طرح پس از اصلاحات لازم در مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرانجام رسید.

    وی افزود: این طرح اهداف مختلفی از جمله جلوگیری از انجام نقل و انتقالات عادی، ساماندهی مشاورین املاک، تثبیت در صدور اسناد مالکیت و رفع موانع و در نهایت تسریع و تسهیل تنظیم اسناد را دنبال می‌کند.

    کشاورز با بیان اینکه از مجموع 136 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از 134 میلیون هکتار حد نگاری شده است خاطر نشان کرد: در این حوزه بیش از 99 درصد کاداستر انجام شده و در حوزه اراضی کشاورزی در کشور 40 درصد به سرانجام رسیده است و تلاش داریم تا پایان سال این رقم را به 70 درصد برسانیم. 

    انتقاد رئیس کل دادگستری کرمانشاه از پیشرفت طرح حدنگار در بخش کشاورزی

    شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری استان‌ کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و ضرورت حدنگاری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهار داشت: حدنگاری در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تقریبا به سرانجام رسیدهاما در رابطه با اراضی کشاورزی کاستی‌هایی وجود دارد.

    وی افزود: با توجه به تقاضا محور بودن موضوع صدور سند برای اراضی زراعی از سوی مردم سختی‌هایی وحود دارد و علاوه بر این اقناع مردم به خوبی انجام نشده است و گاهی باورهای اشتباهی وجود دارد. بنابراین باید با اقناع و تشویق بیشتر رغبت مردم را برای انجام کار بالا برد.

    رئیس شورای قضایی استان کرمانشاه انجام کار در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی در استان را مطلوب ندانست و گفت: امیدواریم با حضور مدیرکل جدید ثبت اسناد که نیروی جوان و با انگیزه هستند و همراهی و همدلی همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط این بخش از حد نگاری نیز به سرانجام برسد.

    در پایان این مراسم‌ ضمن تقدیر از زحمات فرهاد نوری، با اهدا حکم انتصاب به سجاد حسن پور، به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه برای ایشان آرزوی توفیق شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی