وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • به روز رسانی های جدید Google Map

    دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ب.ظ
    نرم افزار گوگل
     

    محققان به تازگی آپدیت جدیدی از نقشه Google Earth را عرضه کرده‌اند که نمای خیابان‌ها را در واقعیت مجازی گوگل نیز نمایش می‌دهد.

     

    به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، گوگل سال گذشته آپدیتی برای برنامه گوگل ارث عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌داد نرم‌افزارهای نقشه‌برداری را در واقعیت مجازی جست‌وجو کنند. در حال حاضر، گوگل، قابلیت Street View (نمای خیابان) را نیز به واقعیت مجازی زمینی یا Earth VR Google افزوده است.

    از راه‌اندازی نرم‌افزار گوگل ارث قریب یک دهه می‌گذرد و مجموعه‌ای از تجهیزات در آن تعبیه شده است که می‌تواند تمرکز روی نقاط مختلف جهان را بیشتر کند. آپدیت واقعیت مجازی در سال گذشته به دارندگان گوشی‌های HTC Vive و Oculus Rift این امکان را داد که بتوانند از نقاط مختلف دنیا عبور کنند، در اطراف شهرها و محدوده کوه‌ها پرواز کنند و به سادگی اطراف را مشاهده کنند.

    این کاربران، با کمک آخرین آپدیت گوگل ارث، نمای تصویری 85 کشور دنیا را در نمای نرم‌افزاری استریت ویو جست‌وجو و مشاهده کنند. برای پرواز به سطح زمین در موقعیت‌های خاص دکمه استریت ویو را بفشارند.

    فشردن این دکمه با کمک گرفتن از یک کنترل دستی، کاربر را در یک تصویر 360 درجه‌ای روی زمین معلق می‌کند و فرد می‌تواند با خیال راحت اطراف را مشاهده کند. گوگل با توجه به مکان‌های متعددی که مورد بررسی قرار می‌دهد، گزینه‌های پیشنهادی را نیز برای مسافرت و گشت‌وگذار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    آپدیت جدید گوگل ارث از دیروز روی گوشی‌های HTC Vice و Oculus Rift قابل دسترس است و نیز علاقه‌مندان می‌توانند نرم‌افزار استریت ویو را برای واقعیت مجازی Google Daydream دریافت کنند.

    مترجم: ندا اظهری

    همچنین به نقل از وب سایت کلیک: گوگل به تازگی و خارج از اطلاع رسانی های معمول، قابلیت جدیدی را به سرویس گوگل مپ اضافه کرده است که به کاربران این امکان را می ‌دهد تا به مکان های ثبت شده در نقشه، ویدیو هم اضافه کنند.
     
     امکان تگ کردن ویدیو به Google Map اضافه شد


    از این پس وقتی مکانی را در گوگل مپ جستجو می کنید در قسمتی از صفحه که پیش‌تر تصاویر مربوط به آن مکان را نمایش می داد، ویدیو مربوطه هم نشان داده می شود.

    هم اکنون تنها راهنماهای محلی که پروفایل آن ها در گوگل مپ تایید شده است و به طور معمول درباره مکان های عمومی نظیر پارک ها، رستوران ها و غیره تصاویر و متن در این سرویس قرار می دهند، می توانند با استفاده از دستگاه های اندرویدی محتوای ویدیویی نیز آپلود کنند، اما پیش بینی می شود که در آینده نزدیک این امکان برای تمامی کاربران گوگل مپ نیز فراهم شود؛ بدین ترتیب شرکت ها، فروشگاه ها و غیره می توانند برای معرفی بهتر خود علاوه بر متن معرفی و تصاویر، محتوایی ویدیویی هم آپلود کنند.

    گفتنی است؛ ویژگی جدید نمایش ویدیو در گوگل مپ در اواخر ماه گذشته میلادی (آگوست ۲۰۱۷) و به دور از اطلاع رسانی های معمول فعال شد و به تازگی اخبار آن در خبرگزاری ها منتشر شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی