وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مجتبی آراسته

    مکان نیوز - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از شروع عملیات نقشه‌برداری ۲۰۰ هکتار اراضی ملی شهر نیاسر جهت تثبیت در سامانه شمیم خبر داد.مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و معضلات موجود در شهرهای مختلف کشور زمین خواری است، اظهار کرد: برای مبارزه با زمین خواری اولین گام اجرای حدنگاری اراضی دولتی است.  

    وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود با اجرای قانون کاداستر حل می شود، گفت: با سنددار شدن اراضی دولتی بسیاری از اختلافات موجود بین دولت و مردم مرتفع می‌شود.  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه سند تک برگی به نام دولت باعث کاهش سودجویی از اراضی ملی می شود، تصریح کرد: با صدور سندهای تک برگی سواستفاده از اسنادی که ابهام دارند هم به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.  

    وی بیان کرد: مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اقدامات بعمل آمده در این اداره، عملیات نقشه برداری پلاک ۵۹ فرعی از ۲۸۵ اصلی بخش ۶ نیاسر به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شده است.  

    آراسته افزود: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.   

    وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: در راستای جلوگیری از هر گونه تعارض به اراضی ملی و دولتی پیگیری های لازم برای اخذ اسناد تک برگی اراضی ۴۸ هکتاری در بخش ۶ برزک و زمین ۲۸ هکتاری در بخش ۶ نیاسر بعمل آمده است. 

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی