وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • استان‌ها > سمنان - در بازدید معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از شرکت توزیع برق استان سمنان ، مجموعه نرم افزار کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیائی (GIS) در بهره برداری از شبکه های توزیع برق ارائه شد.

     

    به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرامور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سمنان با تشریح ویژگی GIS گفت: با توجه به گستردگی شبکه های توزیع، سیستم اطلاعات جغرافیائی ، ابزار مناسبی برای مدیریت و بهره برداری از شبکه ها محسوب می شود.
    مهندس مصطفی کرمی بیان داشت: شرکت توزیع برق استان سمنان با شناسائی به هنگام این نیاز و تعریف پروژه های نرم افزاری مناسب و برقراری ارتباط بین نرم افزارهای بهره برداری و GIS با استفاده از روش های استاندارد ، گام های ارزشمندی در این زمینه برداشته است .
    وی اظهار داشت: نمایش خودروها به صورت لحظه ای بر روی شبکه های توزیع و این ویژگی ، راهبری خودروهای عملیاتی را تسهیل نموده و عملیات اعزام گروه ها برای رفع خاموشی مشترکین با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در شرایط بحرانی نیز، به مدیریت بهینه ناوگان عملیاتی کمک شایانی خواهد نمود.
    مهندس کرمی گفت: با استفاده از این سیستم ، پیمایش شبکه از طریق ارتباط به هنگام بین نرم افزار ثبت خاموشی و نرم افزار Web GIS با استفاده از این ویژگی ، در صورت ثبت اطلاعات مربوط به خاموشی ها در نرم افزار ثبت حوادث ، محدوده خاموشی در نرم افزار GIS احصا شده و به طور برجسته ای نمایش داده می شود .
    وی تصریح کرد : در همین راستا، کلیه مشترکان و پست های توزیع برق که از مدار خارج گردیده و خاموش می شوند، مشخص و این اطلاعات به رکورد خاموشی اولیه پیوست شده و این ویژگی علاوه بر نمایش همزمان محدوده های خاموشی، تعداد مشترکان و ایستگاه های توزیع برق خاموش شده را برای گزارش گیری های بعدی در اختیار کاربران قرار می دهد.
    وی با ابراز این که برقراری ارتباط دو طرفه بین مکان جغرافیائی و خاموشی ها، از دیگر ویژگی های این نرم افزار است اضافه کرد : این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا حوادث شبکه را بر اساس مکان حادثه گزارش گیری نموده و تراکم خاموشی ها در یک منطقه جغرافیائی شناسائی ، دسته بندی و رفع گردد.
    گفتنی است : در این برنامه ، مدیر دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر و تعدادی از کارشناسان این دفتر و همچنین مدیرعامل، معاونین و جمعی از کارکنان شرکت توزیع برق استان سمنان نیز حضور داشتند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی