وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه

    مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از ساماندهی و آماده سازی نقشه های GIS حاشیه مناطق ۶، ۹ و۱۳ شهر اصفهان خبرداد.

    به گزارش ایمنا، وحید حیدریان با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به اتمام عملیات تبدیل نقشه های حاشیه مناطق ۶، ۹ و۱۳ این نقشه ها، ساماندهی و جهت استفاده کاربران در پایگاه داده مکانی شهرداری اصفهان بارگزاری شد.

    وی با اشاره به اینکه آماده سازی و بارگذاری نقشه های حاشیه مناطق ۴ و ۱۵ نیز در حال انجام است، افزود: در نقشه های جدید، محدوده هایی از جمله اشکاوند، شهرک کارگاهی مولانا، امتداد خیابان نبوی منش، بلوار امیرکبیر و حاشیه غرب منطقه ۱۳ (حدفاصل شهر درچه و اصفهان) به نقشه های قبلی اضافه شده است.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۵ با استفاده از عسکبرداری هوایی و آخرین تکنولوژی فتوگرامتری دیجیتال بالغ بر ۱۳هزار هکتار نقشه برای حاشیه مناطق ۱۵، ۱۳، ۹، ۶ و۴ تهیه شده بود، ادامه داد: این سازمان برای اولین بار در اصفهان اقدام به تهیه نقشه های یک دوهزارم دیجیتال حاشیه شهرحد فاصل محدوده قانونی تا حریم اصفهان کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه دقت این نقشه ها همانند نقشه های داخل محدوده است، اضافه کرد: با توجه به دقت بالا،  این نقشه ها می تواند به عنوان مرجعی برای انطباق حریم شهر اصفهان با شهرستان های مجاور که از دیرباز به علت فقدان نقشه های جامع دارای مشکل بوده، مورد استفاده  قرار گیرد و مباحث حقوقی پیرامون مالکیت های مجاور املاک و اراضی این محدوده حل و فصل شود.

     حیدریان در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده علاوه بر مناطق  ذکر شده، نقشه های مناطق۱۰ و ۱۴ نیز تهیه و مورد استفاده شهرداری و شهروندان قرار گرفته و مشکلات آنها در این زمینه رفع شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی