وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مزایای استفاده از نقشه‌برداری ماهواره‌ای در شهرهای هند

    طبق برنامه‌ریزیهای انجام‌شده، شهر دهرادون از ایالت اوتراخند، اولین شهر در این ایالت خواهد بود که از نقشه‌برداری ماهواره‌ای و سامانه‌ی اطلاعات جغرافیایی (GIS) استفاده می‌کند. بر این اساس، شهرداری شهر دهرادون در حال برنامه‌ریزی برای نقشه‌برداری از تمامی املاک در محدوده‌ی خود است تا یک سامانه‌ی کارامد و شفاف برای کنترل درآمدهای خود از ساخت و ساز شهری توسعه دهد.

    راونیت چیما (Ravneet Cheema) یکی از اعضای شورای شهر دهرادون در این مورد می‌گوید: «نقشه‌برداری GIS یکی از نیازهای روز است. این شهر به طور قابل توجهی گسترش یافته و دیگر بازدید روزانه‌ی هر ملک برای ثبت اطلاعات آن امکان‌پذیر نیست. ما در حال حاضر به دنبال شرکتهای فعال فعال در زمینه‌ی GIS هستیم و به زودی مناقصه‌ای را برای برون‌سپاری این پروژه برگزار خواهیم کرد.»

    سامانه‌ نقشه‌برداری GIS برای دریافت، ذخیره، مدیریت، تحلیل و نمایش تمامی اطلاعات جغرافیایی و مکان‌پایه طراحی شده است. نرم‌افزارهای GIS به تولید نقشه‌ها و تصاویر نشان‌دهنده‌ی اطلاعات جغرافیایی که برای انجام تحلیلهای مربوطه مورد نیاز هستند، کمک می‌کنند.

    به گفته‌ی چیما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دهرادون به اولین شهری در ایالت اوتراخند تبدیل می‌شود که از نقشه‌برداری GIS برای ثبت اطلاعات املاک استفاده می‌کند. البته این فناوری قبلا در ایالتهای دیگر هندوستان استفاده شده است؛ برای مثال شهرهایی همچون حیدرآباد، کانپور و دهلی هم‌اکنون چند سال است که با به‌کارگیری مکانیزم GIS مالیات مربوط به ساخت و ساز را مدیریت می‌کنند.

    چیما که اخیرا بازدیدی از شهر حیدرآباد داشته اذعان داشت که مالیات جمع‌آوری شده توسط شهرداری این شهر پس از به کارگیری نقشه‌برداری ماهواره‌ای GIS بین سه تا چهار برابر افزایش داشته است. وی افزود: «آنها بدون افزایش نرخ مالیات به این مقدار دست یافته‌اند. ما طی سالهای 2016 و 2017 حدودا 2 میلیون و 300 هزار دلار مالیات بر ساخت و ساز جمع‌آوری کرده‌ایم و امیدواریم با به‌کارگیری فناوری GIS این مقدار را دو تا سه برابر افزایش دهیم.»

    نقشه‌برداری GIS همچنین شهرداری دهرادون را قادر می‌سازد ساخت‌وسازهای غیرقانونی و تجاوز از محدوده را شناسایی کرده و صحت اطلاعات وارد شده توسط مالکین در سرشماریهای محلی را بررسی کند. این سازمان در گذشته بدلیل عدم موفقیت در اجرای نقشه‌برداری GIS مورد انتقاد بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی