وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • سامانه

    مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: در راستای بهبود سرعت و دقت پاسخگویی به شهروندان، سامانه مدیریت درخواست های طرح تفصیلی شهرسازی شهرداری اصفهان راه اندازی شد.

    به گزارش ایمنا، مدیریت طرح های تفصیلی و نقشه برداری، یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین زیرمجموعه های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بوده که مسئولیت و وظیفه اصلی آن در حوزه شبکه معابر و کاربری های طرح تفصیلی شهر اصفهان است که در این راستا برای بهبود سرعت و دقت پاسخگویی به شهروندان سامانه درخواست های طرح تفصیلی شهرسازی شهرداری اصفهان راه اندازی شد.

    وحید حیدریان مدیرعامل سازمان فاوا در این باره اظهارکرد: برای راه اندازی سامانه ابتدا گردش کار و  فرایندهای به روزرسانی لایه‌های مرتبط با طرح تفصیلی استخراج و سپس ایجاد سامانه مدیریت درخواست‌های طرح تفصیلی بر اساس فرایند تهیه شده و با امکانات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.

    وی قابلیت های این سامانه را برشمرد و ادامه داد: انجام ویرایش‌های طرح تفصیلی بر روی پایگاه داده مکانی شهرداری (Geo DB)، مدیریت گردش تغییرات لحاظ شده بر روی لایه‌های طرح در قالب کارتابل مدیریتی و اخذ تائیدات لازم روی تغییرات انجام شده با ارسال به سیستم شهرسازی از جمله مهمترین قابلیت های این سامانه است.

    مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اجرای این سامانه را با بکارگیری فناوری روز GIS برای سامان دادن به کنترل و تایید درخواست های طرح تفصیلی عنوان کرد و بیان داشت: این سامانه با همکاری مدیریت طرح های تفصیلی و نقشه برداری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری توسط سازمان فاوا تهیه شده و هم اکنون مراحل عملیاتی آن در شهرداری طی می شود.

     شایان ذکر است طرح تفصیلی دارای سه مؤلفه و رکن اصلی شامل: شبکه معابر، کاربری اراضی، ارتفاعات و ضوابط شهرسازی است که به عنوان سند قانونی توسعه فضایی- کالبدی شهر قابل استفاده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی