وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • کتاب «بررسی روش‌های تغییرات کاربری اراضی مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی» منتشر شد . این کتاب به ارائه مدلی بهینه برای ارزیابی تغییرات کاربری اراضی در مناطق شهری پرداخته است.
     
     

    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فرزاد مرادی به بررسی روش‌های تغییرات کاربری اراضی مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در کتابی با همین عنوان پرداخت. کتاب «بررسی روش‌های تغییرات کاربری اراضی مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی» از سوی نشر ماهواره بهار امسال به چاپ رسید.

    هدف نویسنده از نگارش این کتاب تهیه نقشه کاربری منطقه مورد مطالعه و تعیین مناطق دارای تغییر کاربری با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و تکنیک‌های سنجش از دور است. مرادی در این کتاب به ارائه مدلی بهینه جهت ارزیابی تغییرات کاربری اراضی در مناطق شهری پرداخته است.

    در کتاب «بررسی روش‌های تغییرات کاربری اراضی مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی» از دو نوع داده شامل تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های به دست آمده طی عملیات زمینی استفاده شده است. سپس تصحیحات لازم انجام پذیرفته و در ادامه با اعمال انواع پردازش‌های لازم تصاویر جهت شناسایی در محیط نرم‌افزارهای مربوطه وارد شده است که در نهایت با ایجاد الگوریتمی مناسب، تغییرات کاربری اراضی منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    این کتاب در پنج فصل با عناوین «تعاریف»، «آشکارسازی تغییرات»، «روش‌های کشف تغییرات»، «تحلیل و بررسی نتایج» گردآوری شده است.

    در فصل اول کتاب می‌خوانیم: «کاربری اراضی را استفاده از زمین در وضعیت موجود می‌دانند به عبارتی هرگاه تمام فعالیت‌های موجود در یک محل یا انواع مختلف استفاده از زمین را در یک محل به تصویر بکشیم و از هم جدا کنیم کاربری گویند پوشش اراضی مواد فیزیکی هر قطعه از سطح زمین است(مانند چمنزار، کوهستان، آب) و کاربری اراضی فعالیت‌های انسانی است که بر روی زمین انجام می‌گیرد(مانند نواحی مسکونی، تجاری، صنعتی)»

    کتاب «بررسی روش‌های تغییرات کاربری اراضی مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی» در 102 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 14 هزار تومان از سوی نشر ماهواره به چاپ رسید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی