وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • استفاده از پهپاد ایرانی در نقشه‌برداری مناطق!

    پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۵۷ ق.ظ

    یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید پهپادهایی شده که در صنعت نقشه‌برداری و کشاورزی استفاده می‌شوند.

    مکان نیوز - به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین موفق به تولید پهپادهایی شده که در نقشه‌برداری و کشاورزی کاربرد دارد. استفاده از پهپاد،  هزینه خدمات و نگهداری  نقشه‌برداری را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

    علی کریمی‌پور، یکی از اعضای این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار آنا، در خصوص این پهپاد گفت: از این پهپاد می‌توان  برای شناسایی خطوط نفت، حراست، مرزبانی، رصد مناطق صعب‌العبور، دیدبانی و نقشه برداری استفاده کرد. قیمت این پهپاد نسبت به نمونه‌های خارجی ۷۰ درصد کمتر است. همچنین امکانات و مشخصات آن از نمونه‌های خارجی بهتر و بیشتر است.

    وی با افزود:  این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود در حوزه طراحی، توسعه و تولید پهپاد را از سال ۱۳۸۹ شروع کرده و تاکنون پنج نسل از این پهپادها تولید شده و ارگان‌های شخصی و شرکت‌های نقشه‌برداری از استفاده می‌کنند.

    از این پهپادها می‌توان در تولید نقشه‌های بزرگ مقیاس برای به‌روزسانی نقشه‌های پوششی و حجم خاکبرداری در عملیات‌های عمرانی با هزینه بسیار کمتر استفاده کرد. این پهپاد مجهز به دوربین ۴۲ مگاپیکسلی است و می‌تواند عکسبرداری هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت را در یک پرواز انجام دهد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی