وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت از ورود و استفاده بخش خصوصی در نقشه‌برداری حدنگاری در کشور از سال آینده خبر داد و گفت: دولت قطره جکانی بودجه کاداستر را می‌دهد و فقط ۲۰ درصد درآمد به‌دست‌آمده به این سازمان داده‌شده است.

    دولت قطره‌چکانی بودجه کاداستر را می‌دهد / نقشه‌بردار خصوصی وارد حدنگاری می‌شود

    مکان نیوز - به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید صادق سعادتیان در جمع خبرنگاران خراسان شمالی به موضوع قانون اجرای کاداستر در کشور اشاره و اظهار کرد: باتوجه به کمبود نیروی نقشه‌بردار در کشور برای اجرای حدنگاری، از سال آینده از بخش خصوصی برای این بخش استفاده و کمک گرفته می‌شود.

    وی پیش‌بینی پایان اجرای حدنگاری در کشور را انتهای سال ۹۹ دانست و گفت: نقشه‌ها دقیق کاداستر کشور با خطای کمتر از ۵ سانتی‌متر در دستور کار ثبت‌اسناد و املاک کشور است که با کمک بخش خصوصی تا ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌ پایان می‌رسد.

    معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور همچنین به وضعیت اعتباری این طرح در بودجه اشاره کرد و افزود: تاکنون پرداخت اعتبارات این طرح به‌صورت قطره‌چکانی بود و فقط ۲۰ درصد از درآمد حاصل از حدنگاری کشور از طریق دولت به سازمان ثبت‌اسناد کشور پرداخت‌شده است.

    وی محل هزینه‌ای درامد کاداستر را علاوه بر اجرای طرح در زمینه‌ای برای استخراج املاک ثبت‌شده، تولید و ارتقا نرم‌افزارها و بایگانی‌ها بیان کرد و گفت: علی‌رغم تمام مشکلات مالی، با تدابیر تخصصی انجام‌شده ایستگاه‌ها کاداستر در کشور فعال است و در حوزه نرم‌افزاری نیز، شمیم در مراحل پایانی تکمیل خود قرار دارد.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۸

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی