وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • ۵۶ رودخانه در قزوین مطالعه و نقشه‌برداری شده است

    مکان نیوز  - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۱۵۲ رودخانه در استان وجود دارد که از این تعداد، ۵۶ مورد مطالعه و نقشه برداری شد.

    یدالله ملکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول رودخانه‌های استان ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این میان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر معادل ۵۶ رودخانه مطالعه و نقشه برداری شده است.

    وی به تفاهم نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک و مراتع و جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، سند رودخانه‌های استان پس از نقشه‌برداری باید به اداره کل ثبت اسناد ارسال شود تا برای آنها سند دولتی صادر گردد.

    ملکی با بیان اینکه تاکنون هیچ سندی برای رودخانه‌های استان قزوین صادر نشده است، اظهار داشت: نقشه ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال شده و هم اکنون در سامانه کاداستر (حدنگاری) آماده بهره‌برداری است.

    این مسؤول تصریح کرد: مطالعات انجام شده روی رودخانه‌ها شامل ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار بستر و ۲ هزار هکتار حریم رودخانه است که می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های دیگر نیز قرار گیرد.

    ملکی با بیان اینکه مقیاس نقشه‌ها بر اساس یک پانصدم و یک هزارم تهیه شده است، اظهار داشت: تهیه این نقشه‌ها کمک می‌کند تا در امور سرمایه‌گذاری و هرگونه تقاضای مورد نظر شهروندان تسهیل صورت پذیرد.

    رودخانه‌های شاهرود، حاجی عرب، یالیان، خررود و ابهررود از جمله رودهای شاخص استان قزوین هستند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی