وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • سند مالکیت اراضی

    مکان نیوز - ایسنا/اصفهان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: تمام کسانی که در حوزه نقشه‌برداری تحصیلاتی دارند می‌توانند در ادارات ثبت‌اسناد به صورت نیروهای برون‌سپاری فعالیت کنند.

    علی بهبهانی در حاشیه سفر خود به اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به الزامات حدنگار پیش بینی شده در خصوص جذب نیروهای برون سپاری و همچنین کمبود پرسنلی که در ادارات ثبت استان اصفهان مشهود است، اداره کل ثبت اسناد و املاک قصد دارد کسانی را که مدرک کارشناسی نقشه‌برداری دارند جذب کند.

    وی با بیان اینکه تمام کسانی که در حوزه نقشه‌برداری تحصیلاتی دارند می‌توانند در ادارات ثبت‌اسناد به صورت نیروهای برون‌سپاری فعالیت کنند، افزود: این افراد باید در بستر سامانه شمیم اقدام به نقشه‌برداری کنند. در حال حاضر در اکثر شهرستان‌های استان این طرح آغاز شده و به زودی در سراسر استان فراگیر می‌شود.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نقشه پارسل (نقشه‌ای است که در آن، زمین به بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود) در بانک اطلاعات اداره کل اسناد و املاک وجود دارد که باید بیش از ۲.۵ میلیون آن عرصه سازی شود. طرح جذب افراد تحصیل کرده نقشه‌بردار اقدامی مؤثر در جهت ایجاد اشتغال خواهد بود و می‌تواند شرایط معیشتی خوبی را برای این قشر از جامعه فراهم بیاورد.

    بهبهانی با بیان اینکه برای امنیت بیشتر اسناد و سهولت در پیگیری امور، امروز بیش از ۹۰ درصد از خدمات ثبت اسناد و بایگانی پرونده‌ها الکترونیکی شده است، گفت: الکترونیکی شدن پرونده‌ها در بازسازی اطلاعات در زمان بحران با صرف کمترین زمان مؤثر است. همچنین اصفهان به عنوان نخستین استان در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی موفق به حذف بیش از ۶۵ درصد گردش کار دستی شده است.

    وی در خصوص تنظیم سندهای تک‌برگی، گفت: ماهانه به طور متوسط بیش از ۲۵ هزار سند مالکیت در استان صادر می‌شود و همه اسنادی که به صورت دفترچه‌ای است تک‌برگی خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی