وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • طرح کاداستر در ۱۸۰هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل اجرا می‌شود

    مکان نیوز _ایرنا_ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طی نزدیک به دو سال گذشته ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر در اراضی ملی استان انجام شده و این طرح در سطح ۱۸۰ هزار هکتار دیگر نیز اجرا می‌شود .

    شهامت هدایت  در حاشیه بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان افزود: در ادامه این طرح و تثبیت مالکیت دولت برعرصه‌ها و همچنین صدور سند مالکیت تک برگی برای همه اراضی ملیدر اختیار منابع طبیعی در حال حاضر نیز ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در حال اجرای طرح کاداستر است .

    وی یکی از رویکردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل را حل مشکل اختلاف در اراضی ملی اعلام کرد و افزود: اجرای  ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر منجر به کاهش اختلافات مردم با منابع طبیعی شده و  در این زمینه جا دارد از حمایت‌های شورای حفظ بیت‌المال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قدردانی شود.

    وی  افزود:در حال حاضر با اجرای این طرح ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به مجموع اراضی کشاورزی استان اضافه شده و در اختیار کشاورزان مناطق مختلف قرار گرفته است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح رفع تداخل در منطقه جنوب استان اردبیل  ۲ هزار ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و تحت مدیریت این اداره منفک و به مجموع اراضی کشاورزی منطقه جنوب این استان افزوده شد.

    وی افزود: از این میزان ۲ هزار و ۹۰ هکتار مربوط به خلخال بوده و ۳۱۰ هکتار نیز در شهرستان کوثر واقع شده است.

    او اظهار داشت: از مجموع ۳۲ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی مطالعه شده برای رفع تداخل در جنوب استان اردبیل ۲۲ هزار و ۵۲۰ هکتار در ۱۰ پلاک مربوط به شهرستان خلخال و ۱۰ هزار و ۵۲۲ هکتار در قالب ۱۰ پلاک منطقه کوثر واقع است.

    وی با بیان اینکه پیش از این نیز با رای کمیسیون رفع تداخل استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت این اداره جدا و به کشاورزان خلخال واگذار شده، اظهار داشت: با اجرای طرح رفع تداخل علاوه بر حل اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورزان زمینه برای رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان فراهم شده است.

    وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مجموع مصوبات جلسات کمیسیون رفع تداخل استان اردبیل به اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب این استان تخصیص یافته ، افزود: با تسریع در رفع تداخل رتبه ۳۰ این استان در سال گذشته به ۱۲ کشور ارتقا یافت.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از منابع طبیعی به عنوان نعمت خدادادی یاد کرد و گفت: همه باید دغدغه حفاظت و صیانت از این سرمایه‌ ارزشمند الهی و مواهب خدادادی را داشته باشیم و اجازه ندهیم تا درختی قطع شده و یا عده‌ای سودجو بخواهند تخریب منابع طبیعی را انجام دهند.

    هدایت در ادامه افزود: در مناطق جنگلی برای ساکنان، آبگرمکن‌ها و همچنین تنورهای گازی با سوخت‌های فسیلی در نظر گرفته شده تا در این مناطق از قطع درختان جلوگیری شده و نسبت به بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی توسط ساکنان این مناطق اقدام شود.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی برای همه خسارت‌بار بوده و دخالت در طبیعت آثار زیانباری را به همراه دارد، تصریح کرد:همه باید نسبت به طبیعت و محیط زیست مهربان بوده و حرمت آن را حفظ کنند.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۷

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی