وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • ۲.۵ میلیون قطعه عرصه در استان اصفهان نیازمند نقشه‌برداری است

    مکان نیوز - ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه از عرصه‌های موجود در بانک اطلاعات این استان نیازمند نقشه‌برداری و عرصه‌سازی است.

    علی بهبهانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بیش از سه میلیون قطعه عرصه در بانک اطلاعات استان اصفهان وجود دارد که بازار خوبی برای اشتغال و درآمدزایی افراد دانش‌آموخته خواهد بود.

    وی یادآور شد: در راستای قانون برون سپاری ایجاد شبکه موقعیت‌یابی یکپارچه مالکیت‌ها (سامانه شمیم) و الزاماتی که در این مورد وجود دارد، نزدیک به چهار ماه است که این طرح در استان اصفهان اجرا می‌شود.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به اجرای این طرح تا یک‌ماه آینده در همه شهرها اضافه کرد: با توجه به کمبود نیرو، راه برای اشتغال جوانان دانش‌آموخته رشته نقشه‌برداری در قالب طرح برون سپاری شمیم در برخی نقاط باز است.

    وی تشریح کرد: جوانان دارای مدرک دانشگاهی در رشته نقشه‌برداری می‌توانند با گذراندن یک دوره و گرفتن کد اختصاصی در بستر شمیم، به نقشه‌برداری بپردازند تا در کنار کسب درآمد، از معطل شدن ارباب رجوع در اداره‌های ثبت اسناد استان جلوگیری شود.

    بهبهانی، هزینه پرداختی از سوی مالکان را نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: با پرداخت این مبلغ افراد برای نقشه‌برداری عرصه اقدام می‌کنند و فایل آن را به ثبت اسناد تحویل می دهند تا در مدت کوتاهی سند تک برگی صادر و به متقاضی تحویل شود.

    به گفته وی، اداره‌های ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ماهانه افزون بر ۲۵ هزار سند مالکیت تک برگی صادر می‌کنند و تحویل متقاضیان می‌دهند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی