وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • صدور سند تک برگی برای ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع سهند

    مکان نیوز  - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با اشاره به اجرای طرح کاداستری در مراتع سهند گفت: در این طرح ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به دقت نقشه‌برداری و سند تک برگ این مراتع به نام دولت صادر شد.

    ناصر شکری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با هدف جلوگیری از تغییر کاربری، تصرف و تخریب انجام شده و با صدور سند مالکیت، هرگونه تخریب و تغییر کاربری این اراضی ممنوع بوده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

    وی گفت: مراتع سهند با ۱۲۹ هزار هکتار وسعت و داشتن بیش از یک هزار گونه گیاهی از مناطق بکر طبیعی کشور است.

    شکری افزود: سالانه ۷۵۰ خانوار عشایری با بیش از ۱۲۰ هزار راس دام برای تولید فرآورده‌های دامی به این مراتع کوچ می‌کنند.

    پیشتر سخنگوی قوه‌قضاییه در گفت و گویی اعلام کرده بود که در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به آذربایجان‌شرقی، پرونده‌ ای با موضوع زمین‌خواری در سهند شهرستان مراغه مطرح شد که با ورود دادستانی به این موضوع  و در یک مورد در حدود ۳۰۲ میلیون متر مربع از این اراضی رفع تصرف شد و به نمایندگی از دولت در اختیار اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی قرار گرفت و این اراضی در حال حاضر جزو اراضی ملی محسوب می‌شود.

    کوه سهند با سه هزار و ۷۰۷ متر ارتفاع در ۳۴ کیلومتری شمال شرق شهرستان مراغه واقع است.
    سهند، نام قله و رشته ‌کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز، شمال مراغه و هشترود، غرب بستان‌ آباد و شرق آذرشهر، عجب‌شیر و اسکو در آذربایجان شرقی است.
    این رشته ‌کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر است که بلندترین آنها قله کمال (قوچ‌گلی داغی) ۳۷۰۷ متر بلندی دارد و مرتفع‌ ترین نقطه استان محسوب می ‌شود.
    رشته ‌کوه سهند به دلیل انبوه گیاهان، چمنزارها، گلزارها و مراتع در آن به عروس کوه‌های ایران مشهور ‌است چرا که سطح تمام مناطق این رشته ‌کوه پوشیده از سبزه ‌است.
    کوه ‌های کمال، جام، سهند، سلطان، دمیرلی، آغ‌ داغ، موتال داغی، شیر داغی، حرم داغی، گیرو داغی، آتاشان و درویش از مهم‌ ترین قلل رشته ‌کوه سهند محسوب می‌ شوند.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۳

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی