وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نرم افزار پیش‌بینی جزر و مد به روز رسانی شد

    پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ

    نرم افزار پیش‌بینی جزر و مد به روز رسانی شد

    مکان نیوز - ایرنا- نرم افزار پیش بینی جزرومد سال ۲۰۲۰ توسط مدیریت آب‌نگاری و امور جزرومدی برای ۵۱ منطقه ساحلی کشور انجام شده و در قالب نرم افزار کاربردی روی تلفن‌های همراه در آغاز سال نو میلادی در دسترس همه قرار گرفته است. کاربران می توانند برای دانلود این نرم افزار به سایت سازمان نقشه‌برداری مراجعه کنند.

    به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، نرم افزار پیش‌بینی جزر و مد NCC TIDE برای سال ۲۰۲۰ به روزرسانی و آماده ارائه اطلاعات به کاربران داده‌های سطح آب شد. محاسبات پیش‌بینی جزر و مد برای سال ۲۰۲۰ توسط کارشناسان بخش جزر و مدی مدیریت آب‌نگاری و امور جزر و مدی انجام گرفته و این داده‌ها همزمان با آغاز سال نو میلادی از طریق سایت سازمان نقشه‌برداری کشور و برنامه کاربردی NCCTIDE بر روی گوشی‌های همراه (سیستم عامل اندروید) به صورت رایگان برای استفاده متخصصان و علاقمندان به امور دریایی و دریانوردی در دسترس عموم قرار گرفته است.

    علی سلطانپور مدیر آب‌نگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه‌برداری کشور با اعلام این خبر افزود: سطح تراز لحظه‌ای آب و جزر و مد از اهمیت ویژه‌ای برای دریانوردان و صنایع دیگر وابسته به دریا نظیر ماهیگیری، غواصی، تولید نیرو از انرژی جزر و مد و صنایع فراساحلی همچون ایجاد سکوهای نفتی و علوم بسیار دیگری از جمله اقیانوس شناسی، حفاظت از محیط زیست و امور مهندسی و حفاظت از سواحل و توسعه بنادر، برخوردار است و دامنه کاربرد وسیعی دارد.

    وی درباره خصوصیات نسخه ۲۰۲۰ برنامه کاربردی ارائه شده گفت: این نرم‌افزار ارتفاع سطح لحظه‌ای آب در ایستگاه‌های جزر و مدسنجی سواحل جنوب کشور را در ۵۱  ایستگاه پیش‌بینی و نسبت به چارت دیتوم منطقه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ۱۵ ایستگاه دائمی داده‌ها نسبت به سال قبل تدقیق شده است. این داده‌ها به صورت نمودار به کاربران عرضه می‌شود که سطوح جزرومدی میانگین پایین ترین و بالاترین جزر و مد نجومی در آن‌ها مشخص شده است. همچنین زمان پیش‌بینی‌ها بر اساس ساعت جغرافیایی کشور (ساعت زمستانی) است.

    لازم به ذکر است که پیش بینی جزر و مدی با استفاده از داده‌های دراز مدتی که از سنسورهای مختلف ایستگاه‌های جزر و مدی سازمان نقشه‌برداری استخراج می‌شود و آنالیز طیفی و محاسبه مولفه‌های جزر و مدی از آن، صورت می‌گیرد و دارای دقت مطلوب است. سپس طی پروسه‌ای و با رعایت فرمت استاندارد پس از ارزیابی صحت پیش‌بینی‌ها با داده واقعی در نرم افزار بارگذاری می‌شود.

    هچنین این برنامه کاربردی یاد شده از سال ۲۰۱۶ پیاده‌سازی شده و هر سال به‌روز رسانی می‌شود و این نرم افزار ارتفاع سطح لحظه‌ای آب در ایستگاه‌های جزر و مدسنجی سواحل جنوب کشور را در ۵۱ ایستگاه به صورت نمودار، پیش‌بینی و نسبت به چارت دیتوم منطقه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی