وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه "رقومی" ملایر تهیه شد

    پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۲۰ ب.ظ
    شهردار: نقشه "رقومی" ملایر تهیه شد
    عکس تزئینی است.

    مکان نیوز - ایرنا- شهردار ملایر گفت: نقشه رقومی (دیجیتال) یک هزارم شهر ملایر با مقیاس یک پنج هزارم با عکس‌های هوایی تهیه و توسط سازمان نقشه‌برداری کل کشور مورد تایید قرار گرفت.

    حسین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آخرین نقشه تهیه شده از شهر ملایر مربوط به عکس‌های هوایی ۱۵ سال گذشته و با مقیاس یک ۲ هزارم بود.

    وی افزود: با توجه به نیاز شرکت‌های خدمات‌رسان و سایر سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و همچنین نیاز شهرداری به نقشه جدید شهر، نسبت به تهیه نقشه توپوگرافی با مقیاس یک هزارم از عکس‌های هوایی اقدام شد.

    بابایی بیان کرد: پس از طرح موضوع و مکاتبه با اداره کل نقشه‌برداری منطقه غرب کشور، اعتبار اجرای این طرح حدود ۳۴۱ میلیون تومان بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۹۳ برآورد شد که شهرداری ملایر با استفاده از اعتبارات استانی و ۶۵ درصد زیر قیمت، این طرح را با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به اتمام رساند.

    وی با اشاره به اینکه سازمان نقشه‌برداری کشور عملیات عکس‌برداری هوایی برای تهیه نقشه یک هزارم برای شهر ملایر را به وسعت تقریبی ۵۰۰۰ هکتار آغاز کرد گفت: عکس‌برداری هوایی سال ۹۳ توسط سازمان نقشه‌برداری کل کشور انجام و پس از پردازش توسط سازمان یاد شده در اختیار شرکت مهندسی مشاور فرازا، طرف قرارداد با شهرداری ملایر قرار گرفت.

    شهردار ملایر ادامه داد: پس از پردازش تمامی عملیات تهیه نقشه رقومی یک هزارم شهر ملایر، هم اکنون این نقشه به تایید سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان ناظر پروژه رسیده است.

    بابایی مورد استفاده این نقشه رقومی را برای کاداستر (نقشه پلاک‌های شهری)، ارایه خدمات بهتر به شهروندان، دستگاه‌های خدمات‌رسان و تاسیس بانک اطلاعات تاسیسات شهری ضروری دانست و افزود: این نقشه به عنوان مرجع، می‌تواند کمک موثری ارایه دهد.

    وی همچنین زمینه‌سازی و تهیه بستر مناسب برای تحقق شهر الکترونیک، تدارک و تحکیم زیرساخت‌ها در روستاهایی همچون نامیله، حاجی آباد، ازناو، حرم آباد، احمدآباد و شهرهای پیرامون ملایر، کمک به ساماندهی حاشیه شهر به‌ویژه مناطق پیرامون کمربندی بروجرد، پشت ناسیونال و کارگاه‌های پیرامون بلوار خلیج فارس (حد فاصل میدان تعاون تا میدان نیروی انتظامی) را از دیگر فواید این نقشه برشمرد.

    شهردار ملایر با بیان اینکه عکسبرداری هوایی به صورت دیجیتالی و با استاندارد بالا انجام شده است اظهار داشت: تیم تبدیل عکس به نقشه (فتوگرامتری) از افراد مجرب و با سابقه در سطح کشور بوده و کار از کیفیت بالایی برخوردار است.

    بابایی گفت: طرح نقشه‌برداری رقومی ملایر کاری دانش‌بنیان است و زیرساخت توسعه در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری به شمار می‌رود.

    دیجیتال کردن یا رقومی سازی نقشه ها عملیاتی است که در خلال آن، اطلاعات موجود در نقشه های کاغذی به داده های رقومی "رستری" یا "برداری" تبدیل گردیده و برحسب نیاز، اطلاعات توصیفی موجود در نقشه ها نیز به عوارض اضافه می شود.

    نقشه های رقومی نیز به نقشه هایی اطلاق می شوند که توسط تکنیک های رقومی تولید شده و به فرم رقومی نیز ذخیره می شوند.

    شهر ملایر دارای حدود ۱۹۰ هزار جمعیت است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی