وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - اولین روز بارش برف در سال برای همه اهمیت دارد. بسیاری از نهادها و سازمان‌ها باید برای این روز آماده شوند و مردم هم خودروهای خود را به وسایل ایمنی مجهز کنند.

    در بسیاری از مناطق و شهرها، اولین روز بارش برف می‌تواند با دردسرهایی همراه باشد. در جنگل‌ها، اگر تدارکات لازم فراهم نشده باشد؛ هم انسان‌ها و هم حیوانات گرفتار می‌شوند و ممکن است جان خود را از دست بدهند.

    کسب‌وکارها و ورزش‌های زیادی هم به بارش برف وابسته و متکی هستند. پیست‌های اسکی با اولین بارش برف کارشان را شروع می‌کنند و شرکت‌های خدماتی و نظافتی برای برف‌روبی آماده هستند.

    بنابراین؛ دانستن اولین روزهای بارش برف در سال اهمیت بالایی دارد و در جامعه هم همیشه انتظار برای دیدن اولین روز برفی بیشتر از روزهای دیگر است.

    تعیین تاریخ اولین روز برفی سال

    حالا، مرکز ملی اداره اطلاعات اقیانوسی و اداره ملی اقیانوس‌ها و اطلاعات جوی در ایالات متحده با همکاری یکدیگر یک نقشه تعاملی مفید براساس اطلاعات آب‌وهوایی و نقشه‌های جوی تاریخی ساختند که می‌تواند به شما بگوید در منطقه شما اولین روز بارش باران چه زمانی است.

    در این نقشه می‌توانید بزرگ‌نمایی کرده و دقیقا محل سکونت‌تان را انتخاب کنید. نقشه به شما تاریخ اولین روزی که با احتمال یک درصد یک اینچ برف می‌بارد را اعلام خواهد کرد.

    افزون بر این، اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری از شرایط جوی و اولین روزهای بارش برف در سال به شما ارایه خواهد داد. گفته می‌شود این نقشه تعاملی براساس الگوهای آب و هوایی تاریخی در فاصله سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ تهیه شده است.

    سایت مربوط به نقشه تعاملی می‌گوید بارش برف در یک منطقه به عوامل زیادی بستگی دارد. شما در چه ارتفاع و عرض جغرافیایی قرار دارید؛ از شمال و جنوب چقدر فاصله دارید و همیشه نخسین دانه‌های برف در چه بازه‌ای از سال فرود آمدند.

    این نقشه سعی کرده تمام مناطق کشور ایالات متحده را تحت پوشش قرار دهد. مطابق انتظار، مناطق شمالی تراکم برف بیشتری دارند ولی مناطق نزدیک به جنوب، جنوب غربی، سواحل خلیج و خلیج‌های جنوب غربی هاوایی روزهای کمتری در سال برف می‌بینند یا شاید هم هیچ‌گاه برف نبارد.

    اگرچه این نقشه سعی کرده احتمال و پیش‌بینی بسیار دقیقی از اولین روز بارش برف داشته باشد ولی باز تاکید می‌کند شرایط آب‌وهوایی و جویی هیچ‌گاه ثابت نیست و احتمال تغییرات وجود دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی