وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه برداری هوایی

    مکان نیوز - رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نقش خدمات اجتماعی در حوزه اطلاعات مکانی را ملموس دانست و گفت: دانشکده مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه خواجه نصیر قدیمی‌ترین دانشکده نقشه‌برداری کشور و حجم بالای قراردادهای صنعتی این دانشگاه نیز نشان‌دهنده نقش فعال دانشکده در حوزه اطلاعات مکانی و خدمت‌رسانی اجتماعی است.

    به گزارش ایسنا، خاکی صدیق امروز در افتتاحیه بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی کارکرد دانشگاه‌ها را سه محور کلی آموزش، پژوهش و فناوری و خدمت به جامعه برشمرد و گفت: این سه محور در هم تنیده بوده و به صورت شبکه‌ای کار می‌کند.

    وی یک عنصر همیشگی تمدن بشری را که در قرن اخیر اهمیت بیشتری یافته است، بحث "دیتا" یا "داده" دانست و تاکید کرد: داده‌ها امروز بیش از هر موقعیت تاریخی دیگر در زندگی بشر موثر هستند.

    رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اکتساب، پردازش و تحلیل داده را مهم دانست و توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در مهندسی با آن مواجهیم، "کلان داده" (بیگ دیتا) و از داده‌های تاثیرگذار نیز داده‌های مکان‌محور هستند.

    خاکی صدیق وظیفه دانشگاه در حوزه داده‌های مکان‌محور را آموزش، پژوهش و استخراج تکنیک‌های جدید دانست و تاکید کرد: خدمات اجتماعی "داده" از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    وی با بیان اینکه دانشکده نقشه‌برداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نخستین دانشکده نقشه‌برداری کشور و دومین دانشکده این دانشگاه از نظر قدمت است، گفت: اولین دانشکده این دانشگاه دانشکده مخابرات است که در سال 1307 تاسیس شده که به تازگی نیز یک مراسم رونمایی کتاب در همین خصوص در مرکز اسناد کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

    خاکی صدیق زمان تاسیس دانشکده نقشه‌برداری این دانشگاه را سال 1333 اعلام کرد و گفت: در دانشکده نقشه‌برداری، قطب علمی‌ای برای این موضوع طراحی شده که با سازمان‌های گسترده نیز همکاری دارد.

    وی با بیان اینکه بیشترین حجم قراردادها با صنعت نیز در حوزه نقشه‌برداری بسته شده است، اظهار کرد: این موضوع نیز افتخاری برای دانشگاه در عرصه خدمات اجتماعی به شمار می‌آید.

    خاکی صدیق در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پیشبرد علمی و فناورانه در این عرصه و کمک به حل مسائل جاری کشور موفق باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی