وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکان نیوز - بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی در محل سازمان نقشه برداری کشور آغاز شد.

    آغاز بکار همایش ملی ژئوماتیک و همایش مهندسی فناوری اطلاعات مکانیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛​­­ در این همایش دو روزه، ۲۳ کارگاه و نشست تخصصی برگزار و جدیدترین دستاوردهای عرصه ژئوماتیک و فناوری اطلاعات مکانی در قالب ۴۷ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
    مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور در آئین افتتاح این همایش با بیان اینکه همایش امسال با همکاری دانشگاه خواحه نصیرالدین طوسی برگزار می شود از همکاری با دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی در همایش های آتی سازمان نقشه برداری خبر داد.
    وی در ادامه پیام رئیس جمهور به این همایش را قرائت کرد.
    حمل و نقل و راهداری، دریانوردی، تجارت و بازرگانی، اکتشاف و بهره برادری از معادن و مدیریت منابع طبیعی از جمله حوزه هایی است که رئیس ­جمهور در پیام خود تاکید کرده بدون برخورداری از اطلاعات مکانی قابل اعتماد و به هنگام، غیر ممکن و دشوار است.
    رئیس جمهور در پیام خود به همایش ملی ژئوماتیک و فناوری اطلاعات مکانی، این همایش را فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم افزایی بیشتر ­میان متخصصان اطلاعات مکانی و سایر حوزه ها دانست.
    قرار است نمایشگاه ژئو ماتیک نیز در ادامه این همایش با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز به کار کند.

    پیام روحانی به «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی»

    پیام روحانی به «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی»

    رئیس‌جمهور در پیامی به «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» از سازمان نقشه‌برداری کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور رویدادهایی مانند «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی»را فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی و متخصصان سایر حوزه‌ها دانست تا با دغدغه واحد و تخصص‌های متنوع، نسبت به حل مسایل مهمی مانند مدیریت منابع آب، توزیع متوازن جمعیت، آمایش سرزمین، ترافیک و آلودگی هوا و غیره چاره‌اندیشی کنند.

    متن پیام روحانی به مناسبت بیست و پنجمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اطلاعات مکانی چه در قالب‌های سنتی و ابتدایی خود و چه امروز که بر بستر فناوری‌های پیشرفته گردآوری، تحلیل و ارایه می‌شود، منشأ آثار و خدمات ارزشمندی برای بشر بوده است. حمل و نقل و راهداری، دریانوردی، تجارت و بازرگانی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و مدیریت منابع طبیعی، همگی حوزه‌های اقتصادی کلیدی هستند که توسعه آنها بدون برخورداری از اطلاعات مکانی قابل اعتماد و به هنگام، غیرممکن یا دشوار بوده است.

    در دهه‌های اخیر، کاربرد این فناوری، از سطوح عملیاتی و برنامه‌ریزی پروژه‌های فراتر رفته و به عنوان یکی از زیربناهای کلیدی برنامه‌های طولانی مدت، میان‌مدت و طرح‌های آمایش ملی سرزمین، در تصمیمات مدیریتی کلان نقش‌آفرینی و خدمات‌رسانی کرده است.

    رویدادهایی مانند «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی و متخصصان سایر حوزه‌ها است تا با دغدغه واحد و تخصص‌های متنوع، نسبت به حل مسایل مهمی مانند مدیریت منابع آب، توزیع متوازن جمعیت، آمایش سرزمین، ترافیک و آلودگی هوا و غیره چاره‌اندیشی کنند.

    اینجانب از سازمان نقشه‌برداری کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرده و توفیق همگان را در خدمت به کشور و ایجاد زندگی بهتر برای ملت ایران، از خداوند متعال خواهانم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی