وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • خبرگزاری میزان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از تسریع روند صدور اسناد مالکیت روستایی شهرستان قلعه گنج در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

    به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست هم اندیشی و همکاری در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون اداره کل منابع طبیعی جنوب و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن و ادارات منابع طبیعی جنوب استان برگزار شداظهار کرد: سند مالکیت کاداستری عامل مهمی برای توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته می‌باشد و از آنجا که شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصاد مقاومتی است روند صدور اسناد مالکیت روستایی این شهرستان تسریع می‌یابد.

    وی از اسناد کاداستری به عنوان یک پشتوانه و ضمانت مناسب برای اخذ تسهیلات بانکی توسط روستاییان یاد کرد و افزود: با اخذ این تسهیلات زمینه رونق روستا‌ها به عنوان مرکز تولید و پایگاه اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود و در این راستا در شش ماهه نخست سال جاری نقشه پنج روستای شهرستان قلعه گنج تایید فنی شده و قریب ۲۸۰ پرونده در این زمینه تشکیل گردیده است.

    این مقام قضایی با اشاره به اینکه در روند صدور اسناد مالکیت روستایی نیازمند تعامل سایر ادارات متولی امر زمین و مسکن می‌باشیم، افزود: در برخی مناطق فیمابین متصرفین اختلافات میدانی وجود دارد و این امر روند تثبیت اراضی روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

    طالبی زاده افزود: با وفاق و همدلی موفق شدیم در تثبیت اراضی ملی در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام دهیم و درصدد هستیم این تعامل را به سایر حوزه‌ها از جمله تثبیت اراضی روستایی نیز گسترش دهیم.

    وی ادامه داد: علی رغم اینکه سهمیه تعیین شده صدور اسناد روستایی سال ۹۷ از سوی بنیاد مسکن برای شهرستان رودبار جنوب صفر در نظر گرفته شده، لیکن نقشه چندین روستا در محل اداره ثبت این شهرستان در حال بررسی است و تا پایان سال قریب ۴۰۰ سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر خواهد شد.

    شایان ذکر است در این نشست علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اقدامات انجام شده در خصوص نحوه و تعداد پرونده‌های تشکیل شده در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی اظهار داشت: با اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می‌گیرد و در پایان از زحمات و پیگیری‌های مدیر کل، روسا و کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان تشکر و قدردانی کرد.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی