وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • اخیرا مطالعه‌ای توسط دو اقتصاددان هندی و به کمک نور خیره کننده چراغ‌ها درشب صورت گرفته و حاکی از توزیع نابرابر ثروت در میان هندی‌هاست. این مطالعه با استفاده از تصاویری که توسط ماهواره‌ها از فضا گرفته شده انجام گرفته و به دنبال محاسبه نابرابری اقتصادی در هند بوده است. در حالیکه محققان معتقدند این روشی...
    استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برای تهیه نقشه توزیع نابرابر ثروت در هند

    اسپاس : اخیرا مطالعه‌ای توسط دو اقتصاددان هندی و به کمک نور خیره کننده چراغ‌ها درشب صورت گرفته و حاکی از توزیع نابرابر ثروت در میان هندی‌هاست. این مطالعه با استفاده از تصاویری که توسط ماهواره‌ها از فضا گرفته شده انجام گرفته و به دنبال محاسبه نابرابری اقتصادی در هند بوده است. در حالیکه محققان معتقدند این روشی مطمئن برای سنجش فعالیت اقتصادی در مناطق مختلف است، بسیاری با آن مخالفند.
    این دو اقتصاددان از تصاویری که توسط ماهواره‌های هواشناسی ایالات متحده گرفته شده برای تهیه نقشه‌ای منحصر به فرد از میزان روشنایی منطقه‌ای در طی یک بازه زمانی استفاده و نتایج را منتشر کردند.

    ماهواره‌هایی که از تصاویرشان برای این تحقیق استفاده شده،در یک روز ۱۴ بار به گرد زمین می‌چرخند و با استفاده از حسگرهای ویژه از سطح زمین در شب عکس ثبت می‌کنند.
    دو اقتصاددان هندی ۳۸۷ناحیه از ۶۴۰منطقه  در ۱۲ایالت هند را بررسی کردند. این میزان به طور کلی ۸۵درصد جمعیت هند و ۸۰درصد تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد. در این مطالعه، اقتصاددان‌ها تفاوت‌های درآمد را نیز ثبت کردند.
    یافته‌ها این بود که به طور متوسط فقط یک پنجم از ۳۸۰ناحیه در ۱۲ایالت به روشنی شهرهای بزرگ بمبئی و بنگلوراست . همچنین ۹۰درصد ازاین نواحی تنها یک سوم شب از روشنایی برخوردارند. این وضعیت بین سال های ۱۹۹۲تا ۲۰۱۳ بدتر شده است.

    در سال ۲۰۱۴، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که طبق مطالعات اقتصاددانان، یک فرد با درآمد معمولی در سه ایالت ثروتمند هند (کرالا، تامیل نادو، مهاراشترا) سه برابر ثروتمندتر از یک  فرد با درآمد متوسط در سه ایالت فقیر هند (بیهار، اوتار پرادش و مادایا پرادش) است.
    البته بسیاری از  محققان این مطالعه را به چالش کشیده اند. شاشی تارور(Shashi Tharoor) یکی ازنمایندگان سابق هیئت پارلمان هند در توئیترگفته که در شب هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد و این مطالعه را مفید ندانسته.
    محقق دیگری نیز در توئیتر اعلام کرده چون مناطق روستایی چندان پر جمعیت نیستند بنابراین نتایج این مطالعه اشتباه است.

    منبع: spacedaily

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی