وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • اکبری: ۵۵ درصد از کدهای پستی‌ اصفهان دارای اشکال است
    29 مهر 1397, 10:34 / کد خبر:60229
    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ درصد از کدهای پستی‌ شهر اصفهان دارای اشکال است، گفت: این ایرادات در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ درصد از کدهای پستی‌ شهر اصفهان دارای اشکال است، گفت: این ایرادات در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد.

    به گزارش ایمنا، نعمت‌الله اکبری صبح امروز (یکشنبه) با حضور در پنجاه ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تدوین سند راهبردی ملی در دسته تهیه است، اظهار کرد: در تدوین این سند سعی شده است به صورت جزیی تر به استان‌ها و شهرستان‌ها پرداخته شود.

    وی با بیان اینکه ضریب "جینی" استان اصفهان در سال جاری بهتر از سال گذشته برآورد شده است، افزود: باید توجه داشت که در کشور مشکلات زیادی داریم که بخش عمده‌ای از آن به نبود آمارهای دقیق بر می‌گردد، همه امارهای موجود کلان است و آمار جزیی در دسترس نیست.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان ادامه داد: در زمان برنامه‌ریزی با کمبود اطلاعات موتجه هستیم و برای تبیین سند راهبردی آمایش ملی نقش شهرستانها دیده نشده است.

    وی با بیان اینکه برای اولین بار ام آی اس را در اصفهان نوشتیم و آن را مبنای برنامه‌ریزی بحث آماری قرار دادیم، گفت: این کار از سال ۸۸ آغاز شد اما در میانه راه رها شد .

    اکبری با بیان اینکه تولید، ذخیره و اشاعه اطلاعات در سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌شود، افزود: مرکز آمار متولی تولید داده در کشور است؛ بر این اساس هر پنج الی ۱۰ سال مرکز آمار را ملزم به تولید داده می‌کنیم.

    ۱۳۰ میلیارد تومان برای آمارگیری سال ۹۵ هزینه شد

    رییس سازمان مدیریت  و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش چشمگیر جمعیت شهرنشین در کشور یک مشکل اساسی است، اضافه کرد: یکی از گرفتاری‌های مرکز آمار ایران هزینه کلان برای آمارگیری در شهرها است و در آخرین سرشماری ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

    وی با بیان اینکه آمارهای ثبتی را در سال گذشته برای نخستین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی کردیم، افزود: برای تولید داده‌ها در گام نخست توجه به آی سی تی امری ضروری است و این طرح باید به صورت منطقه‌ای اجرایی شود.

     اکبری با بیان اینکه عدم دسترسی دستگاه‌های مختلف به اطلاعات یکدیگر از مشکلات اساسی برنامه‌ریزی است، ادامه داد: باید توجه داشت که جمعیت شهرنشینی در کشور بر اساس آمار سال ۳۵ نسبت به آمار سال ۹۵ کاملا برعکس و در حال حاضر ۷۷ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند.

    وی تصریح کرد: افزایش جمعیت در شهرها آمارگیری و تولید داده را با مشکل روبه‌رو کرده است.

    رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز در استان و شهر اصفهان نقشه‌های کاداستر را نداریم، ادامه داد: یکی از مدعیان این نقشه‌ها شهرداری است و متولی اصلی این امر سازمان ثبت اسناد و املاک است که هنوز به نتیجه نرسیده است؛ ما در این زمینه قول هایی را به سازمان جهاد کشاورزی و دیگر نهادها داده‌ایم که هنوز محقق نشده است.

    وی با بیان اینکه در نظر داریم طی سال‌های آینده آمارگیری نداشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از نهادهای محاسباتی کشور دچار خطا هستند وباید این امر ساماندهی شود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه برای آمارگیری باید آمار جمعیتی و اسناد را استخراج کنیم، ادامه داد: در این زمینه شهرداری همکاری لازم را دارد و تاکنون جلساتی در خصوص آمار املاک شهری اصفهان در دستور کار قرار دادهایم.

    وی با بیان اینکه اطلاعات یک فرد در کشور در جاهای مختلف ثبت می‌شود اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم  بین ادارات توزیع نمی‌شود، ادامه داد: هر ایرانی هزاران بار کپی مدارک خود را به ادارات مختلف داده است که این امر را با عنوان آمار ثبتی می دانیم و این ایرادی است که در کشور وجود دارد.

    اکبری با بیان اینکه ۵۵ درصد از کدهای  پستی‌ شهر اصفهان دارای اشکال است، افزود: این ایرادات در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد.

    وی با بیان اینکه آدرس پستی در ایجاد شهر هوشمند امری اساسی است، تصریح کرد: باید به این مهم توجه شود تا برنامه‌ریزیهای بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های آماری ثبتی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: در این روش با کاهش هزینهها رو به رو خواهیم بود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه امروزه شهر هوشمند مدیریت شهر مبتنی بر دانش بدون ثبت هر لحظه آمار و اطلاعات تقریباً مقدور نیست، ادامه داد: برخی آمارها باید روزانه، برخی هفتگی، برخی ماهانه وبرخی سالانه باید ثبت شود.

     نرخ تورم و بیکاری در شهرستان‌های اصفهان را نمی‌دانیم

    وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم نرخ بیکاری و تورم در شهرستانهای استان چقدر است، افزود: ارزش افزوده تنها آماری است که در سطح شهرستان‌ها در دسترس است و بسیار کمک کننده بوده است.

    اکبری با بیان اینکه ما همواره بر اساس شناخت ذهنی و نه شناخت عینی تصمیم‌گیری می کنیم، ادامه داد: در برخی از موارد تمایلی به ارایه آمار نداریم چرا که آمار چرکین است.

    وی با بیان اینکه نمی‌توان سند ملی آمایش بنویسیم و استان‌ها و شهرها را در آن نبینیم، اضافه کرد: باید به سند آمایش سرزمین به شدت توجه کنیم و با استفاده از روش‌های مدرن آماری برای برنامهریزی بهتر در استان اقدام کنیم.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه با بیان اینکه شورای شهر مصوبه‌ای را داشته باشد که شهرداری اطلاعات شهری را ثبت کند، افزود: همچنین ضروری است کمیته آمار ثبتی در شهرداری اصفهان تشکیل شود.

    وی با بیان اینکه سازمان مدیریت شهری را به عنوان یک بازو برای برنامه‌ریزی تلقی کند، اضافه کرد: آماده هر گونه همکاری با شهرداری در این زمینه هستیم.

    نیاز به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای تهیه نقشه‌های کاداستر اصفهان

    اکبری با بیان اینکه با بیان اینکه تهیه نقشه‌های کاداستر در استان اصفهان ۱۵ میلیارد تومان هزینه میخواهد، گفت: تدوین این نقشه‌ها امری ضروری است و هز زمینی که خارج از این نقشهها باشد مالکیت مشخصی ندارد.

    وی با تاکید بر اینکه تنها آمارهای مرکز آمار مورد استناد است، افزود: در بسیاری از موارد مسئولان کلانشهرها آمارهای اشتباه و بدون سند ارایه می‌کنند که باید در دبیرخانه کلانشهرها در خصوص آمار گیری تصمیم‌گیری نهایی اتفاق بیفتد.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه شهر هوشمند به این معنا است که مردم در آن گم نشوند، ادامه داد: این در حالی است که در شهر اصفهان چند آدرس برای یک نقطه موجود است که این تفاوتها می‌تواند از طربق تفاهمنامه‌ها حل شود.

    وی با بیان اینکه دسترسی همه نهادها به آمار و مستند بودن آمار از ویژگی‌های سیستم ثبتی آمار است، افزود: کاهش زمان پردازش، بالا رفتن کیفیت پاسخگویی، هزینه پایین از دیگر مزیت‌های اجرای طرح آمار ثبتی است.

    مدیریت واحد شهری امکان پذیر نیست

    اکبری با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری امکان پذیر نیست، تصریح کرد: هم‌گرایی شهری در این زمینه باید اتفاق بیفتد و تهیه آمار ثبتی میتواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

    وی با بیان اینکه عوارض شهری برای روستاها و شهرهای کوچک اعمال نمی‌شود، افزود: این طرح تنها مختص کلانشهرها است.

    رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت هشت شهر اصفهان از میانگین کشور بالاتر است، ادامه داد: اگر سامانه مالیات بر ارزش افزوده در این شهرها اصلاح شود درآمد از ۷۰ به ۸۸ درصد افزایش می‌یابد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی