وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه سه بعدی از تهران تهیه می‎شود

    جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۹ ب.ظ
    نقشه تهران

    رییس سازمان نقشه‌برداری کشور طی نامه‎ای خطاب به شهردار تهران با اشاره به ماده ۱۱ قانون احکام دائمی برنامه‎های توسعه کشور، از قرارداد منعقد شده بین این سازمان و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری برای تهیه نقشه سه بعدی از تهران خبر داد.

    به گزارش ایسنا، مسعود شفیعی در این نامه ضمن اشاره به جایگاه و هویت قانونی این سازمان به عنوان یک مجموعه زیربنایی تحت نظر سازمان برنامه و بودجه کشور، تأکید شده که تمام فعالیت‌های مرتبط با نقشه برداری و اطلاعات مکانی، عکسبرداری هوایی، تهیه و تولید نقشههای پوششی و شهری در مقیاسهای مختلف و نظارت بر آن در بخش غیر نظامی، بر عهده سازمان نقشه برداری کشور است. بنابراین پاسخگویی به نیازهای مختلف شهرداری‌ها در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی از جمله فعالیتهای متداول این سازمان است.

    شفیعی در این نامه نوشته است: تصویربرداری هوایی رقومی شهر تهران در اسرع وقت و با قدرت کیفی بهتر از ۱۰ سانتیمتر توسط اداره کل نقشه برداری هوایی و فضایی این سازمان امکان پذیر است. این تصاویر قابلیت تولید و بازنگری نقشههای سه بعدی رقومی با مقیاس بهتر از ۱:۲۰۰۰ و تولید مدل رقومی سطح DSM با اندازه پیکسل و دقت بهتر از نیم متر را داراست و تکافوی تولید مدل سه بعدی رقومی شهر تهران-که ابزاری بسیار مفید در امور مختلف مدیریتی و اجرایی شهر است، می‌دهد.

    رئیس سازمان نقشه برداری کشور در ادامه نامه خود به شهردار تهران، از آمادگی این سازمان برای همکاری با بخش خصوصی در زمینه‌ برداشت و ارائه مستقیم مدل ارتفاعی رقومی سطح با استفاده از سیستم لیزر اسکن هوایی(لیدار) خبر داد و خاطر نشان کرد در صورت نیاز، این کار به طور همزمان با تصویربرداری هوایی انجام خواهد شد.

    معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان نامه خود به افشانی، پیشنهاد کرد به منظور رعایت قوانین و مقررات حاکم در حوزه اطلاعات مکانی، پرهیز از موازی کاری، استفاده بهینه از منابع و تضمین کیفیت، نیازهای بخشهای مختلف شهرداری، قبل از شروع عملیات عکسبرداری مورد نظر سازمان فناوری اطلاعات، به این سازمان منعکس شود، تا در طراحی برنامه پرواز و به کارگیری تجهیزات متناسب با نیازهای حوزههای عمرانی، شهرسازی و دیگر کاربران مورد توجه قرار گیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی