وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • اپل برای بهبود نقشه‌های خود باید اطلاعات دقیق‌تری جمع‌آوری کند و یک سری فعالیت‌های میدانی را انجام دهد.

    یکی از نویسنده‌های پیشین سایت انگجت به نام «دانته سزا»، تصاویری از یک کارمند شرکت اپل روی توییتر منتشر کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات خیابان‌ها و مسیرها با استفاده از یک کوله‌پشتی، دوربین، سنسور LiDAR و دیگر تجهیزات نقشه‌برداری است.

    این کارمند در یکی از خیابان‌های شهر سان‌فرانسیسکو مشاهده شده است و حدس زده می‌شود برای بهبود نقشه‌های خیابان‌های این شهر است. روی کوله‌پشتی این شخص به وضوح نام و آدرس سرویس Apple Maps حک شده است.

    البته، به طور دقیق مشخص نیست این کوله‌پشتی و تجهیزات نصب شده روی آن چه کاری انجام می‌دهند یا برای چه منظوری استفاده می‌شوند ولی حدس و گمان غالب رسانه‌ها از جمله انگجت و مک‌رومر این است که اپل در حال جمع‌آوری اطلاعات میدانی برای نقشه‌های خود است.

    بهبود نقشه‌ها با تحقیقات میدانی

    این اتفاق سابقه داشته و گوگل هم سال‌ها با استفاده از سرویس استریت ویو (Street View) و ابزارهای مشابه سعی کرده تصاویر و اطلاعات دقیقی از مناطق و خیابان‌های شهرها به دست بیاورد.

    خودروهای مجهز به تجهیزات تصویربرداری و نقشه‌برداری گوگل در خیابان‌ها به راه افتاده و از همه‌چیز عکس می‌گرفتند و اطلاعات جمع‌آوری شده را ثبت می‌کردند.

    این خودروها می‌توانستند مسیرهای مختلف منتهی به یک مقصد را کشف کنند یا فاصله عابران پیاده را محاسبه و به نقشه‌ها اضافه کنند.

    اپل در iOS 12 شروع به بهبود جزییات نقشه‌های خود کرده است ولی ممکن است کاربران برای مدت زمان زیادی به این اطلاعات و جزییات جدید دسترسی نداشته باشند.

    ارتقای نقشه‌های اپل در پاییزماه فقط برای شمال کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و بعد به تدریج کاربران مناطق دیگر می‌توانند این اطلاعات جزیی و دقیق را مشاهده و استفاده کنند.

    به هر حال، به‌زودی می‌توان دقیق‌ترین اطلاعات را روی نقشه‌های اپل مشاهده کرد و یک راهنمای کاربردی قابل اطمینان روی آیفون یا آیپد هر کاربر باشند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی