وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان نقشه برداری کشور به ضرورت جمع آوری اطلاعات جغرافیایی و لزوم توسعه جوامع در بستر این اطلاعات گفت: ۹۰ درصد اطلاعات دنیای امروز در خصوص موقعیت جغرافیایی است.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان،علیرضا آزموده اردلان، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در زنجان  امروز سه شنبه (21مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: در دنیای امروز توسعه و پیشرفت در سایه خلاقیت و تسلط بر پیرامون خود حاصل می شود.

    وی گفت: انسان به عنوان موجودی دارای اندیشه و تعقل و جانشین خدا بر روی زمین از این توان برخوردار است که بتواند روی زمین به گونه ای زندگی کند که رفاه خود را فراهم سازد.

    این مقام مسوول اضافه کرد: سازمان نقشه برداری کشور به عنوان یکی از بازوان فنی مدیریت و برنامه ریزی خدمت می کند.

    به گفته وی، شناخت پیرامون در سایه نقشه برداری فراهم می شود که می توان از طریق نقشه های به دست آمده طرح های خود را پیاده کرد.

    آزموده اردلان با بیان اینکه در عصر حاضر اطلاعات به افراد و جوامع توانایی می دهد، افزود: تواناترین افراد کسانی هستند که بیشترین اطلاعات را دارند و عمده اطلاعات امروز با مکان در ارتباط است بنابراین بیش از 90 درصد اطلاعات دنیای امروز در خصوص مکان و موقعیت است.

    به گفته رئیس سازمان نقشه برداری کشور، در صورت بهره مندی از اطلاعات موقعیت جغرافیایی، به سازمانی توانمند و برنامه ریزی توسعه ای تبدیل می شود از اینرو در جوامع پیشرفته درصدد هستند امکان تبادل و برخوداری از اطلاعات مکانی را فراهم سازند.

    این مقام مسوول با بیان اینکه نقشه جامع سرمایه گذاری درخصوص ظرفیت های بخش های مختلف را نشان می دهد، گفت: این سامانه اجازه می دهد اطلاعاتی که در برگیرنده این ظرفیت هاست متمرکز شود و از این طریق این نقشه با دقت و صحت و جزئیات بیشتری آماده می شود.

    آزموده اردلان با اشاره اینکه برای اطلاعات مکانی نیازمند مختصاتی هستیم، تصریح کرد: به همین منظور نقاطی قابل دسترس به منظور کسب اطلاعات مورد نظر در خصوص موقعیت ها ایجاد می شود.

    این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برای اینکه یک منطقه بتواند اطلاعات مکانی ارائه دهد نیازمند سازوکاری است که از بعد ارتفاعی و سه بعدی که یکی از آنها شبکه ترازیابی است ایجاد و گسترش می یابد.

    وی افزود: در شبکه های ترازیابی درجات مختلفی تعریف می شود که شبکه ترازبابی درجه یک اختلاف ارتفاع را با میلی متر نشان می دهد.

    این مقام مسوول افزود: دسترسی به اطلاعات در ذیل زیرساخت داده مکانی ایجاد خواهد شد و سرویس دسترسی به تصاویری است که به مختصات تبدیل شده است.

    رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه این سازمان اطلاعات مربوط به هندسه زمین در قابل نقاط مختصات سه بعدی و ثقل، تصاویر اصلاح مقیاس شده، نقشه های دو بعدی در لایه های مختلف، نقشه های شهری، نقشه های پوششی کشور را در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، گفت: ایستگاه های ما می توانند اطلاعات خوبی از تجمع فشار پوسته در اختیار ما قرار می دهند.

    وی با بیان اینکه ارائه خدمات در سطح منطقه یکی از اولویت های سازمان است، گفت: این خدمات در قالب گردهمایی کشورهای اکو و برگزاری دوره ها تشکیل می شود.

    این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تامین اطلاعات مربوط به بستر دریا، ناهمواری ها و امواج از دیگر محصولات سازمان است که در سطح بین المللی برای شناورهای ارائه می شود.

    شهرام طهماسبی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان، هم در سخنانی اظهار کرد: استان زنجان به واسطه پتانسل های بالا و شرایط مناسب برای توسعه کشور هموار کند داده های اولیه را به سرعت به سمت توسعه برساند به صورت قدیمی است.

    وی با اشاره به اینکه عکس های هوایی و نقشه های در اختیار استان قدیمی است، گفت: امید می رود این نقشه ها مولفه هایی برای توسعه استان باشد.

    این مقام مسوول با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین استان آماده شده است، گفت: با استفاده از نقشه برداری راحت تر می توان مسیر توسعه استان را هموار کرد.

    طهماسبی خاطرنشان کرد: امید می رود به عنوان اولین استان کشور از خدمات سازمان نقشه برداری کشور استفاده کنیم و با مشارکت مردم توسعه استان را به نتیجه برسانیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با یادآوری اینکه ضمن همکاری با سازمان نقشه برداری کشور، عکس های هوایی تمام نقاط استان را به روز خواهیم کرد، افزود: نقشه پوششی برای هشت شهرستان و اراضی استان را تهیه کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی