وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • نقشه برداری

    سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: «سامانه یکپارچه مکانی اصفهان» (سیما) جهت افزایش سرعت و دقت در نقشه برداری‌ها با امکان برداشت آنی در شهر اصفهان قابل دسترسی است.

    بهروز ارباب شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: راه‌اندازی «سامانه یکپارچه مکانی اصفهان» (سیما) تحول بزرگی در اطلاعات و نقشه‌برداری سطح شهر ایجاد کرده است، به وسیله این سامانه شهروندان می‌توانند مختصات GPS محل مورد نظر خود را در حریم شهر با دقت زیادی به دست بیاورند و این باعث می‌شود که پیمانکاران در عملیات عمرانی و شهرسازی با اطلاعات مکانی و نقشه برداری دقیق‌تری کارها را پیش ببرند.

    وی افزود: یکی از پروژه‌های زیرساختی شهر اصفهان راه‌اندازی سامانه RTK GPS شبکه شهر اصفهان است که به عنوان سامانه یکپارچه مکانی سیما  نامگذاری شده است.

    سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به منظور استفاده از قابلیت‌های سیستم تعیین موقعیت جهانی با هدف فراهم‌کردن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در حریم شهر با دقت سانتی‌متر برای کاربردهای شهری و عمرانی، همچنین استانداردسازی فرآیند برداشت اطلاعات مکانی در مجموعه شهرداری اصفهان، این سامانه را در فاز اول با احداث چهار ایستگاه دائمی راه‌اندازی کرد.

    وی تصریح کرد: در مرحله اول این فاز نیز با خرید و نصب تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شبکه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز ایستگاه‌ها در محل‌های مورد نیاز طراحی، نصب و راه اندازی تأسیسات مربوط به سامانه RTK GPS با قابلیت ارسال موقعیت دقیق شبکه انجام شد.

    ارباب شیرانی با بیان اینکه اجرای این سامانه از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفت و در سال ۹۵ رونمایی شد، اظهارکرد: در حال حاضر این سامانه جهت استفاده از پروژه‌های عمرانی و شهرسازی و افزایش سرعت و دقت نقشه برداری‌ها با امکان برداشت آنی در شهر اصفهان قابل دسترسی است.

    وی ادامه داد: این سامانه برای تمام نقشه‌برداری‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود به طور مثال نقشه‌برداری املاک، معابر و هرنوع نقشه‌برداری که نیاز به استفاده از مختصات دقیق داشته باشد، قابل استفاده است.

    سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) شهرداری اصفهان افزود: این سامانه در حال حاضر با استفاده گیرنده‌های GPS در دسترس است و برای دستیابی به مختصات دقیق هر نقطه با دقت سانتی‌متر، بر روی هر موقعیت در حد پنج ثانیه توقف لازم را دارد.

    وی با بیان اینکه برخی از این گیرنده‌ها توسط سازمان فاوا  شهرداری اصفهان خریداری و در اختیار معاونت شهرسازی، عمران و سازمان طراحی قرار گرفته است، اظهارکرد: سایر نقشه‌برداران در خارج از شهرداری اصفهان نیز می‌توانند با داشتن یا خرید دستگاه‌های مشابه از مزایا و سرعت این سیستم استفاده کنند.

    ارباب شیرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام نقشه‌برداری‌های معاونت عمران، معاونت شهرسازی و سازمان طراحی از قابلیت‌های این سامانه برای برداشت مختصات دقیق پروژه‌های جدید الاحداث عمرانی، طرح‌های تفصیلی شهرداری اصفهان و حتی سطح آسفالت مورد نیاز یا اجرا شده قابل استفاده است.

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سامانه به طور کامل راه‌اندازی شده و قابل استفاده است، گفت: تمام کاربران شهرهای اطراف اصفهان نیز به فاصله حداقل ۲۰ کیلومتر از موقعیت ایستگاه‌ها در شهر اصفهان می‌توانند از امکانات این سامانه استفاده کنند.

    سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد چهار ایستگاه دائم این سامانه در محل منطقه ۱۲ شهرداری، مرکز همایش‌های بین المللی و مناطق ۱۳ و ۱۴ شهرداری اصفهان قرار دارد.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۱

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی