وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • اراک- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: سند پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی تدوین شده و در این راستا دو هزار مورد نقشه برداری از اراضی این استان صورت گرفته است.

    به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسگری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل حوزه منابع طبیعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: یکی از زمینه هایی که دشمن آسیب رساندن به کشور در این حوزه را مدنظر دارد، منابع طبیعی است.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی افزود: در این رابطه از سوی پدافند غیرعامل کشور برنامه ریزی هایی انجام شده که تهیه سند پدافند زیستی از جمله این اقدامات است و در حقیقت از این طریق، صیانت از منابع طبیعی، ذخایر و منابع آبی، خاک و پوشش گیاهی و سایر حوزه های مرتبط دنبال می شود.

    عسگری بیان کرد: تا به امروز در راستای احصای وضعیت عرصه های منابع طبیعی در حوزه پدافند غیرعامل و به منظور مقابله با تهدیدات دشمن، در استان مرکزی دو هزار نقشه اراضی ملی و مراتع تهیه و میزان سیل خیزی مناطق، فرسایش خاک، پوشش گیاهی و سایر موارد مربوطه ارزیابی شده است.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: در حوزه پدافند غیرعامل زیستی باید تهدیدها و مخاطرات شناسایی و طرح های علمی، فنی و عملی برای مدیریت آن در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: موضوع ذخایر آبی یکی از مهمترین مباحث پدافند غیرعامل است که در این رابطه اجرای طرح های آبخیزداری و حفظ پوشش گیاهی از اصلی ترین اقداماتی است که اداره کل منابع طبیعی استان باید آن را مورد توجه قرار دهد.

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی ضمن بیان اینکه آمادگی در برابر تهدیدات زیستی ضروری است و راهبردهای هدفمند و ثمربخش باید در این زمینه اندیشیده شود، خاطرنشان ساخت: پدافند غیرعامل نیاز اساسی کشور در تمامی زمینه ها است و همه اقدامات و تصمیم سازی ها در استان نیز باید متناسب با اهداف و فعالیت های پدافند غیرعامل پیگیری شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی