وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • مکا نما-مهری رحیمی : کربومپ که یک شرکت مساحی محیط زیست است که با همکاری با تولید کننده موفق لیدار RIEGL و دانشگاه ادینبرگ اولین پرواز نمایشی موفقیت امیز یک اسکنر لیزرسی فرم موج درجه مساحی RIEGL VUX-1LR روی یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین برد بلند با بال ثابت ( UAV ) را اعلان کرده است.

    این احتمالاً نخستین زمانی است که چنین اسکنر عالی تا کنون روی یک UAV دارای بال ثابت با چنین مشخصات پیشرفته ای برای مدت طولانی ( 8 ساعت) و برد بلند ( 1000 کیلومتر) پرواز کرده است.

    با دقت سه بعدی در مقیاس سانتی متر، این توسعه موفقیت امیز تا حد زیادی دسترسی جهانی به اسکن لیزری باکیفیت را افزایش خواهد داد.

    در جهان، داده های لیدار برای نقشه برداری مثلاً از زیرساخت، انجام بررسی موجودی جنگل ها، و تعیین ریسک سیلاب در حوزه رودخانه ها به کار می رود.

    به هر حال، بدست اوردن این داده های 3 بعدی با کیفیت ممکن است با استفاده از مساحی های هوایی متداول کار پرهزینه ای باشد. پردازش داده ها بدون نرم افزار تخصصی دشوار است، پس این کار در اکثر کشورهای در حال توسعه به ندرت انجام می شود.

    با اوردن چنین ابزارهایی همراه با سیستم منفرد UAV ( به اختصار فورست-لوکس یا اف-لوکس نامیده می شود) همراه با نرم افزار راه حل محور خودش، اینک بدست اوردن سیستمی که بتواند یک دارایی بومی باشد که تحت کنترل سهامدار محلی قرار گیرد و با قیمت مناسب در هر کشوری در دنیا به کار انداخته شود امکان پذیر شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی