وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • رونمایی از اطلس نقشه های‌ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی
     

    عصراقتصاد: اطلس مستند نقشه های زمین شناسی شامل نقشه های تولید شده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از ابتدای تاسیس تاکنون آماده ارائه شد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم زمین رئیس گروه منابع و ذخایر پایگاه ملی علوم داده های علوم زمین کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تا کنون حدود ۳۵۰  لایه رقومی تخصصی علوم زمین در قالب بیش از ۸۰  عنوان نقشه را تهیه کرده است .

    مریم شعاعی با بیان اینکه این اطلاعات به طور کامل بر روی وبسایت پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور قرار گرفته افزود در این اطلس نقشه های تولید شده بر اساس موضوع و بخشهای تولید کننده آن طبقه بندی شده و برای هر عنوان نقشه شرحی کوتاه برای آشنایی بیشتر با اطلاعات آن ارایه شده است .

    رئیس گروه بانک منابع و ذخایر پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور تصریح کرد یکی از مهمترین بخش‌های این اطلس، معرفی نقشه‌های ملی در مقیاس 1:1،000،000 و 1:2،500،000 است که بصورت پوششی، کل کشور را در بر می گیرد. این نقشه‌ها جزو اصلی‌ترین و پایه‌ای ترین اطلاعات علوم زمین بوده و اطلاعاتی کلی از وضعیت کشور در آن موضوع خاص را ارائه می دهد.

    مریم شعاعی همچنین گفت بخش مهم دیگر، نقشه های موضوعی با مقیاس 1:250،000، 1:100،000، 1:50،000 و 1:25،000 از نواحی داخلی کشور است که کاربردی ترین نقشه ها برای فعالیتهای زمین شناسی و معدنی است.

    بخش سوم  نقشه های تولیدی هم، نقشه های بین المللی و منطقه ای است که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مسئولیت تهیه انها را برعهده داشته که عمدتا مربوط به منطقه خاورمیانه و کشورهای حوزه سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) می باشد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی