وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • P392.jpg

    رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: با توجه به وسعت، گستردگی و شرایط استان خوزستان باید ایستگاه‌های ترازیابی در آن افزایش پیدا کند زیرا به صرفه‌جویی انرژی و امکانات کمک شایانی می‌کند.

    به گزارش ‌ایسنا،‌ علیرضا آزموده اردلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، هشتم مردادماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هرچه ما داریم ابزاری است که می‌تواند در خدمت شما باشد تا سطح توسعه بهتر و بنیادی‌تر شود. زمانی می‌توانیم به پیشرفت برسیم که اطلاعات و تصمیمات ما مبتنی بر زیرساخت‌های تعیین‌شده باشند.

    وی با اشاره به زیرساخت‌های تعیین‌شده از طرف دولت افزود: این زیرساخت‌ها زمانی می‌توانند با هم تبادل اطلاعات کنند که مختصات و محورهای آن‌ها دسته‌بندی شده و در خصوص بخش‌های مختلفی جمع‌آوری شده باشد. بعد از آنکه این زیرساخت‌ها معین شوند می‌توان آن‌ها را به دست تسهیل‌گران قرار داد تا برای توسعه استان بکار گرفته شود.

    آزموده اردلان با بیان این‌که باید قدم به قدم گام برداریم و تمام موانع توسعه را تشخیص دهیم و در راستای پیشرفت حرکت کنیم، گفت: استان خوزستان با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به بهترین وجه توسعه پیدا کند. البته باید همه با یکدیگر همکاری کنند، ما نیز علاقه‌مند هستیم که استان خوزستان توسعه پیدا کند.

    وی درباره شبکه‌های ترازیابی کشور گفت: این شبکه‌ها به منظور تعیین مناطقی که تحت تأثیر حوادث طبیعی مانند سیل یا آبگیری هستند، معین می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان آن مناطق را هرچه زودتر تشخیص داد؛ در استان به دلیل وسعت و گستردگی این استان، باید شبکه‌های ترازیابی افزایش یابند.

    آزموده اردلان با اشاره به ایستگاه‌های ترازیابی خاطرنشان کرد: دولت باید یکسری اقدامات در خصوص افزایش ایستگاه‌های ترازیابی انجام بدهد زیرا در استان خوزستان تنها سه ایستگاه که در شهرستان‌های اهواز، هندیجان و بهبهان مستقر هستند، وجود دارد و با توجه به وسعت و شرایط جوی این استان باید این ایستگاه‌ها را افزایش داد زیرا کمک فراوانی به مسائل کشاورزی، عمرانی و کمک فراوانی به صرفه‌جویی انرژی در بخش‌های مختلف می‌کند.

    رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور عنوان کرد: برای توسعه و پیشرفت این استان لازم است تعداد قابل ملاحظه‌ای از این ایستگاه‌ها در استان به وجود بیاید زیرا اگر این ایستگاه‌ها در استان افزایش پیدا نکنند، آسیب فراوانی به لوله‌های نفت‌وگاز و زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این خسارات باید اقدام اساسی و جدی شود که این اقدام نیازمند اعتبارات بالایی است.

    وی بیان کرد: اگر مسئولان تمام منابع را در نظر بگیرند و به طور مناسب از آن‌ها بهره‌مند شوند، می‌توانند در راستای پیشرفت و توسعه قدمی جدی بردارند زیرا استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بالایی برای اشتغال است که باید مدنظر مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد و تلاش کنند این ظرفیت‌ها را افزایش بدهند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی