وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • ۱۰ استارتاپ مکان یاب رقیب ویز !

    پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹ ق.ظ

    مکان نیوز - این نقشه‌ها و اپلیکیشن‌ها توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته و بعضا از لحاظ کیفیت با آن‌ها برابری می‌کنند.

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال این همایش با همکاری مشترک دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی برگزار شده است.

    وی افزود: همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌ها برای برگزاری این قبیل از همایش‌ها نوعی بازگشایی راه برای دانش آموختگان است.

    شفیعی بیان کرد: نمایشگاه ملی ژئوماتیک در مساحت ۱ هزار و هشتصد متر مربع برای نمایش محصولات شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و همچنین دستگاه‌های دولتی و اجرایی در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد:ژئوماتیک شامل اطلاعات داده مکانی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور برای تهیه نقشه‌های جامع است.

    معاون سازمان برنامه بودجه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر تعداد استارتاپ‌های فعال در زمینه مکان یابی تصریح کرد:تهیه نقشه‌های مکان یاب با توجه به داده‌های مکانی داخلی به ما این امکان را داد که امسال برای اولین بار شاهد حضور ۱۰ شرکت خدمات رسان استارتاپ در حوزه مکان یابی و نقشه‌های کشور باشیم.

    وی افزود:این نقشه‌ها و اپلیکیشن‌ها توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته و بعضا از لحاظ کیفیت با آن‌ها برابری می‌کنند.

    شفیعی بیان کرد:نقشه‌های تهیه شده در ابعاد ۱.۲۵ هزارم از ۷۰۰ الی ۸۰۰ شهر و روستا تهیه شده که با توجه به همکاری جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت خوبی در تبدیل نقشه‌های دیجیتال به نرم افزار‌های خدمت رسان داشته ایم.

    وی یاد آوری کرد:امروز سامانه ژئوپورتال ملی رسما به شبکه ملی اطلاعات متصل شد، با توجه به این فرآیند زمینه ارتباط نزدیکتر دستگاه‌ها بدون اتصال به اینترنت مهیا می‌شود.

    رئیس سازمان نقشه برداری تاکید کرد:متاسفانه بعضا برای بروزرسانی اطلاعات دچار مشکلاتی هستیم که با جمع سپاری برخی اختیارات و مسئولیت علاوه بر ایجاد اشتغال قطعا با دانش دانشگاه‌ها شاهد پیشرفت بیشتر در مدت زمان کوتاه خواهیم بود.

    وی در پایان با اشاره به اهمیت نقشه برداری کشور گفت: نقشه‌های دیجیتال نیاز جدی عموم جامعه است و باید از سوی دولت مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی