وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • ۳۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

    برخی از جهانگردان باتجربه می‌دانند که همزمان می‌توانند در دو کشور یا حتی سه کشور باشند. خط مرزی برخی از کشورها صرفا یک خط جغرافیایی است، ولی همین خط در بعضی از کشورهای دیگر محل درگیری و قدرت‌نمایی کشورها است.

      به نقل از فرادید؛ مرز بین بعضی از کشورها از جنگل عبور کرده و برخی دیگر نیز از روی آب رد شده است. در بعضی از موارد هم یک ایستگاه بازرسی در جاده ایجاد شده تا مرز بین دو کشور از این طریق مشخص شود. در ادامه با مرز بین برخی کشورها آشنا شوید.

    هلند و بلژیک

    هلند و بلژیک

    روستای مرزی «بارله هرتوگ» در بلژیک به روستای مرزی «بارله ناسائو» در هلند همسایه هم هستند و با یک خیابان سنگ‌فرش شده از هم جدا شده‌اند. مسافران هر زمان که بخواهند می‌توانند از این مرز عبور کنند. بر روی زمین یک خط کشیده شده که در هر سمت آن مشخص شده در کدام کشور هستید.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۸:۰۰

    دوره آموزشی برای کارشناسان مرتبط با حوزه مهندسی رودخانه ها و سواحل در شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار گردید.

    به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت رودخانه ها در استان هرمزگان،ﮔﺴﺘﺮدﮔﯽ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد و ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺟﻤﻊ آوری و ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ ﺳﺎزی آﻧﻬﺎ ﺟﻬﺖ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻣﺮاﺟﻌﺎن، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺗﺼﺮﻓﺎت، در اﺧﺘﯿﺎر داﺷﺘﻦ ﮔﺰارﺷﺎت ﺑﻪ روز و آﻣﺎرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز، ﺗﺸﮑﯿﻞ ﯾﮏ ﭘﺎﯾﮕﺎه داده ﻣﮑﺎﻧﯽ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ و ﺑﻪ روز را ﺿﺮوری دانست و همچنین بر لزوم تخصیص بودجه به بخش مهندسی رودخانه ها و همچنین سیستم های اطلاعات جغرافیایی(GIS) شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان را تاکید کردند.

    به گزارش دفتر فناوری اطلاعات شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از عمده کارکردهای سامانه ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﯾﮏ ﭘﺎﯾﮕﺎه داده ﻣﮑﺎﻧﯽ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ از اﻃﻼﻋﺎت ﻣﮑﺎن ﻣﺮﺟﻊ رودﺧﺎﻧﻪ ﻫا، اﻣﮑﺎن ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺳﺮﯾﻊ و دﻗﯿﻖ ﺑﻪ اﺳﺘﻌﻼﻣﺎت ﻣﻄﺮح ﺷﺪه و اﻣﮑﺎن ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﺘﻨﻮع از اﻃﻼﻋﺎت ﻣﮑﺎﻧﯽ و ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ می باشد.

    آقای مهندس عاشوری نماینده شرکت مهندسی فرانگاشت نوآور ضمن آموزش سامانه ، بر لزوم ورود درست اطلاعات و لایه های دفتر مهندسی رودخانه ها تاکید کردند.

    گفتنی است سامانه اطلاعات مکانی یکپارچه رودخانه ها که از آن به عنوان سامانه "سامیر" یاد می شود قرار است در سطح کشوری رونمایی شود و شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در این زمینه می باشد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۰

    فرهنگ > میراث و تمدن - محمد باریکانی:
    «آبراهه پارس» یا خلیج‌فارس پیش از کشف سرزمین آمریکا توسط کریستف کلمب و البته به‌دلیل اشتباه محاسباتی او در جهت‌یابی در سفر به هند از هزاره‌های گذشته بر کتیبه‌ها و نقشه‌های باستانی و روایات و اسناد تاریخی حک شده و بر همین اساس است که حسن روحانی رئیس‌جمهور در واکنش به جعل این نام در اظهارات ۲روز پیش ترامپ از او خواست تا به جای حرافی و فحاشی به ایرانی‌ها اندکی تاریخ بخواند و شرط ادب را در برخورد با ایرانی‌ها رعایت کند.

    خلیج‌فارس یا بهتر بگوییم «خلیج همیشگی فارس» یا «سینوس پرسیکوس» یونانی، سابقه‌ مستندی به‌مراتب بیشتر از تاریخ کشف آمریکا داشته و آبراهه‌ای بود که تمدن پارس را از این سوی خلیج‌فارس به سوی دیگر که حالا به مدد مرزبندی‌های جدید سیاسی و جغرافیایی تبدیل به کشورهای کوچک شده‌اند وصل می‌کرد.

    دکتر عبدالمجید ارفعی، مترجم زبان‌های باستانی و عیلامی در گفت‌وگو با همشهری به گل‌نبشته‌ای اشاره می‌کند که در مصر کشف شده و به کتیبه کانال سوئز شهرت یافته و در آن از خلیج‌فارس نام برده شده است.
    این تنها سندی است که مشخص می‌کند نام خلیج‌فارس در دوره هخامنشی بر گل‌نبشته‌ها و مکاتبات آن دوره حک شده و این آبراهه که دو سوی فرمانروایی پارس را به یکدیگر متصل می‌کرد خلیج‌فارس نام داشت. این کتیبه در مصر باستان حک شد و حالا در موزه لوور پاریس به نمایش گذاشته شده است.

    حامد وحدتی‌نسب، باستان‌شناس دوره پیش از تاریخ اما در گفت‌وگو با همشهری به سابقه زیست انسان دوره باستان در خلیج‌فارس اشاره می‌کند و می‌گوید: شواهدی از دو سوی خلیج‌فارس به‌دست آمده که براساس آنها از یک میلیون سال پیش به بعد این منطقه محل تردد جوامع انسانی بود.

    او گفت: خلیج‌فارس 12هزار سال پیش و یک‌بار دیگر در 8هزار سال پیش کوچک‌تر شد و مناطق آنها به یکدیگر نزدیک‌تر شدند اما 5هزار سال پیش پیشروی آب در خلیج‌فارس صورت گرفت و اکنون بسیاری از شواهد باستانی این منطقه زیر آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته است.

    این باستان‌شناس دوره پیش از تاریخ با اشاره به‌عنوان خلیج‌فارس در نقشه‌های باستانی و در گل‌نبشته مشهور هخامنشی که به گل نبشته سوئز شهرت دارد و در مصر باستان حک شده است افزود: اشارات مورخان یونانی نیز حاکی از نام خلیج‌فارس در منابع باستانی دارد. آنها در نوشته‌های خود از عنوان سینوس پرسیکوس یا آبراهه پارس استفاده کرده‌اند.

    وحدتی‌نسب می‌گوید: این عنوان البته عجیب نیست چون دوسویه خلیج‌فارس تحت فرمانروایی پادشاهان باستانی ایران قرار داشتند. در دوره پیش از تاریخ و دوره عیلامی روابط بسیار مستحکمی نیز بین مردم دوسویه خلیج‌فارس برقرار بود و در دوره هخامنشیان و ساسانیان نیز این آبراهه تحت فرمانروایی شاهنشاهی ایرانیان بود.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۴:۰۰
    همایش بهنگام رسانی نقشه های روستایی و یکسان سازی آبادی ها با فهرست روستاهای وزارت کشور در مرکز آمار ایران برگزار شد.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  با توجه به فهرست آبادی های وزارت کشور و فهرست جغرافیایی مرکز امار ، بررسی دو فهرست و رفع مغایرت ها و به حداقل رساندن اختلاف آبادی های دو ارگان مهم است.
    در این همایش نحوه برخورد با عوارض مکانی مختلف و رفع مغایرت ها و افزودن نقاط جدید به فهرست مرکز آمار تشریح شد.
    رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اهمیت نقشه و اطلاعات مکانی در نظام آماری کشور به ویژه نظام آماری مدرن و ثبتی مبنا گفت: در گذر از نظام آماری سنتی به نظام آماری مدرن و ثبتی مبنا، نقشه و اطلاعات مکانی اهمیت ویژه ای دارد.


    امید علی پارسا افزود: در کشورهای پیشرفته روند مدرن و ثبتی شدن نظام آماری حدود 18 سال طول کشیده است اما
    امیدواریم با ظرفیت های موجود در نظام آماری کشور، این مرحله را در 8 سال سپری کنیم.
    مدرن سازی و استفاده از اطلاعات ثبتی مبنا، به عنوان مأموریت مرکز آمار ایران در سومین برنامه ملی آمار تعریف شده است
    در ادامه این مراسم، معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران گفت: با تلاش های همکاران در سال گذشته و سرشماری سال 1395، تحولات زیادی در امر نقشه و اطلاعات مکانی صورت گرفته است.
    جواد حسین زاده با بیان اینکه مرکز آمار ایران درصدد مدرن سازی نظام آماری کشور است، افزود: برغم فعالیت های مختلف برای تحقق این امر و نرخ 48 درصدی اجرای اینترنتی سرشماری 1395، هنوز این مرکز با توجه به استاندارد های بین المللی، مدرن به شمار نمی رود و در حالت سنتی است. در نظام آماری مدرن، ویژگی های خاصی برای داده ها و اطلاعات از جمله ثبتی بودن داده ها تعریف شده است.
    وی افزود: مرکز آمار ایران اقدامات گسترده ای در حوزه های مختلف برای مدرن سازی آغاز کرده است، این مرکز در حال تدوین سومین برنامه ملی آمار است که در این برنامه بحث مدرن سازی و استفاده از اطلاعات ثبتی مبنا، به عنوان مأموریت مرکز آمار ایران تعریف شده است.
    وی با اشاره به چشم انداز مرکز آمار ایران در افق 1404 گفت: مأموریت ما تهیه و انتشار آمار های رسمی کشور و استقرار نظام آمارهای ثبتی مبنا با رعایت اصول بنیادین آمار های رسمی کشور است و همچنین یگانه مرجع نظام آماری ایران، مورد اعتماد عموم و متخصصان و سرآمد در آسیا هستیم.
    معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران در ادامه با بیان اینکه سیر تحول اطلاعات مکانی در کشور و در دنیا، صعودی است، گفت: امروزه به طور متوسط 80 در صد از داده های مورد استفاده، داده های اطلاعات مکانی هستند و مرکز آمار هم محور ترویج و تولید اطلاعات مکانی کشور به شمار می رود و از طرف دانشگاه ها و دولت بخش خصوصی و مجامع بین المللی درخواست های زیادی از مرکز آمار ایران شده است.
    حسین زاده در ادامه، مدیریت بحران، فعالیت های بشر دوستانه ، برنامه ریزی برای خدمات اجتماعی و آموزشی را از مواردی ذکر کرد که نیاز به اطلاعات مکانی را بیشتر از گذشته کرده است.
    مرکز آمار ایران به دنبال اطلاعات و آمار دستگاه ها در سطح داده های خرد و متصل به اطلاعات مکانی است
    حسین زاده در ادامه یکی از داده های کلیدی نظام آماری مدرن و ثبتی مبنا و یکی از چهار چرخ ایران استارز، را ثبت آماری املاک و مستغلات (Real State Register) ذکر کرد و افزود: در نظام آماری مدرن مرکز آمار ایران درصدد تبادل اطلاعات در سطح خرد است که به صورت یک طرفه (ONE-WAY TRAFFC) از دستگاه های اجرایی وارد مرکز آمار شود تا پس از انجام یک سری از فعالیت ها در مرکز آمار ایران، قابل استفاده برای ثبت های آماری شود.
    هدف از این کار تهیه بانک اطلاعاتی مکان محور و بهنگام سازی بانک املاک و مستغلات و نگهداری و بهنگام سازی ثبت های اداری مرتبط است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۲:۰۰
    رونمایی از اطلس نقشه های‌ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی
     

    عصراقتصاد: اطلس مستند نقشه های زمین شناسی شامل نقشه های تولید شده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از ابتدای تاسیس تاکنون آماده ارائه شد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم زمین رئیس گروه منابع و ذخایر پایگاه ملی علوم داده های علوم زمین کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تا کنون حدود ۳۵۰  لایه رقومی تخصصی علوم زمین در قالب بیش از ۸۰  عنوان نقشه را تهیه کرده است .

    مریم شعاعی با بیان اینکه این اطلاعات به طور کامل بر روی وبسایت پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور قرار گرفته افزود در این اطلس نقشه های تولید شده بر اساس موضوع و بخشهای تولید کننده آن طبقه بندی شده و برای هر عنوان نقشه شرحی کوتاه برای آشنایی بیشتر با اطلاعات آن ارایه شده است .

    رئیس گروه بانک منابع و ذخایر پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور تصریح کرد یکی از مهمترین بخش‌های این اطلس، معرفی نقشه‌های ملی در مقیاس 1:1،000،000 و 1:2،500،000 است که بصورت پوششی، کل کشور را در بر می گیرد. این نقشه‌ها جزو اصلی‌ترین و پایه‌ای ترین اطلاعات علوم زمین بوده و اطلاعاتی کلی از وضعیت کشور در آن موضوع خاص را ارائه می دهد.

    مریم شعاعی همچنین گفت بخش مهم دیگر، نقشه های موضوعی با مقیاس 1:250،000، 1:100،000، 1:50،000 و 1:25،000 از نواحی داخلی کشور است که کاربردی ترین نقشه ها برای فعالیتهای زمین شناسی و معدنی است.

    بخش سوم  نقشه های تولیدی هم، نقشه های بین المللی و منطقه ای است که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مسئولیت تهیه انها را برعهده داشته که عمدتا مربوط به منطقه خاورمیانه و کشورهای حوزه سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) می باشد.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۰
    مدیر کل پست لرستان گفت:با اجرای پروژه سیماک 70 درصد مراجعات مردم به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حاتم سلیمانی ظهر امروز در کارگاه حوزه itc و سیماک ضمن تبریک هفته پست اظهار کرد: پروژه جیناف بستر ساز تحقق دولت الکترونیک بوده که در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان لرستان به اجرا درخواهد آمد.

    وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدف پروژه جیناف به روز رسانی بانک اطلاعاتی مکانی تمام دستگاه ها بر اساس نظام ملی آدرس استاندارد است.

    مدیرکل پست لرستان پایه دولت الکترونیک را بانک اطلاعاتی مکانی دانست و بیان داشت سه مولفه برای ارائه خدمات ازجمله شماره ملی، کد پستی و آدرس استاندارد پستی و همچنین اعتبارات مالی برای ارائه خدمات لازم است.

    وی تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد اطلاعات مکانی را در اختیار پست قرار داده و این اطلاعات ضمن به روز رسانی آدرس بندی نیز شده و برای غنی تر شدن آدرس‌ها نیازمند اطلاعات سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای تهیه نقشه مکان هستیم.

    سلیمانی حیاتی‌ترین نیاز برای اجرای پروژه جیناف را اخذ نقشه مکان روستایی و شهری دانست و افزود: زمانی سامانه قابل بهره برداری بوده که نقشه مکان بندی در اختیار پست قرار گیرد.

    این مسئول عنوان کرد: اصلاح کد پستی در برخی شهرستان‌ها انجام گرفته و کار به همگام سازی روستاهای خرم‌آباد و بروجرد نیز در حال انجام است.

    مدیرکل پست لرستان با اشاره به اهداف پروژه سیماک نیز گفت: یکپارچه سازی اطلاعات و اماکن، قانون مندی و بهینه‌سازی فرایند، اعمال مدیریت و نظارت بر فرایند صدور مجوزها،قطع ارتباطات ارباب و رجوع و کارکنان از مهمترین اهداف اجرایی پروژه سیماک است.

    وی تاکید کرد: با اجرای پروژه سیماک 70 درصد مراجعات مردم به سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا می‌کند.

    سلیمانی از روبه اتمام بودن نقطه گذاری شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: در برخی حریم‌های این شهر مشکل داریم که با در اختیار گذاشتن اطلاعات این بخش‌ها می‌توان آن را به طور 100 درصد عملیاتی کرد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۰
    شهرداری کوت عبدالله برای نخستین بار طرح نقشه کشی،تصویر برداری و ترسیم سه بعدی شهر کوت عبدالله را با پرواز پهباد نقشه برداری سنس فلای آغاز نمود.

    مهندس هاشم مجدم سرپرست شهرداری کوت عبدالله که برای دومین نوبت است که با این عنوان بر صندلی شماره یک شهرداری کوت عبدالله تکیه می زند،  در حاشیه آغاز طرح نقشه برداری سه بعدی و هوایی شهر کوت عبدالله در گفتگویی کوتاه به همکار ما در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرداری کوت عبدالله گفت : طبق جلساتی که با شورای محترم شهر که انصافا اشراف کاملی بر مشکلات و معضلات توسعه شهری در کوت عبدالله داشتند ، برگزار نمودیم ، و با توجه به اینکه این شهر عزیز با کوچه و پس کوچه های آن را کاملا می شناسم و در این مشکلات خود نیز زندگی کرده ام ، لذا تنها راه سریع  خروج از نقطه فعلی را در این دیدیم که ، هدف گذاری خود را با این شرایط ترسیم کنیم و آن بالا بردن کیفیت و کمیت در خدمت رسانی به مردم و مقایسه نقطه به نقطه فواصل زمانی ده روزه بوده و ترسیم نمودارهای پیشرفت در انجام کارها و مهار وضعیت موجود دیدیم. که با حمایت های مردم شریف کوت عبدالله و شورای محترم شهر و دیگر مسئولین شهرستان بخصوص امام جمعه محترم که دلسوزانه مشکلات را دنبال و در حل آنها همواره یاری رسان ما بوده اند. همه این کارها البته در خط سیری بود که شورای محترم شهر با نامگذاری سال اول خدمت را به نام سال خدمات شهری بوده که نامگذاری هوشمندانه و موثری بود.

     


    مهندس هاشم مجدم همچنان در خصوص فعالیت های شهرداری در بحث عمرانی را اینگونه توضیح داد: از آنجا که لازمه هر تصمیم سازی و تصمیم گیری هوشمندانه و هدفمند داشتن فاکتور های لازم و داده های دقیق موجود می باشد ، لذا در اولین اقدام  با موافقت و همراهی شورای محترم شهر ، نقشه برداری و تصویر برداری دقیق و سه بعدی از کلیه مستحدثات شهر را امروز با پرواز دادن پهباد نقشه برداری مجهز به دوربین فتوگرامری و ترسیم و طراحی  سه بعدی کلی باشد را استارت زدیم.تا با دست پر و مشخص شدن مجهول هایی که متاسفانه تاکنون در نقشه های شهری وجود دارد با چشمانی باز تصمیماتی را اخذ نمائیم.


    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۰
     

    «مسعودی» نیز خلیج عمان را به صراحت جزو دریای پارس آورده است. صرف نظر از این منابع، کهن ترین نقشه های موجود اعم از آنچه درآثار جغرافیدانان مسلمان آمده یا جغرافیدانان یونانی و اسکندرانی تهیه کرده اند، نام دریای پارس علاوه بر خلیج فارس بر پهنه ی بزرگی از دریای عمان یا همه ی آن اطلاق شده است .

    گیل خبر/ علی کریمی پاشاکی

    پهنه ی تاریخی دریایی که از عصر باستان به فارس «پارس» موسوم بوده و یونانیان آن را پرسیکوم ماره « دریای پارس» وبخش پیشرفته ی آن را در خشکی پرسیکوس سینوس « خلیج فارس» و منابع عربی آن را « بحر الفارس» می نامیدند. لااقل به دیده ی جغرافیدانانی چون اصطخری و ابن حوقل و ابن خرداد و قرون وسوم و چهارم هجری حتی اقیانوس هند هم جزو دریای پارس خوانده می شده است.

    «مسعودی» نیز خلیج عمان را به صراحت جزو دریای پارس آورده است. صرف نظر از این منابع، کهن ترین نقشه های موجود اعم از آنچه درآثار جغرافیدانان مسلمان آمده یا جغرافیدانان یونانی و اسکندرانی تهیه کرده اند، نام دریای پارس علاوه بر خلیج فارس بر پهنه ی بزرگی از دریای عمان یا همه ی آن اطلاق شده است .

    دلایل متعدد دیگر در سواحل و قوم شناسی و زبان شناسی متعدد دیگر در سواحل دو طرفه ی دریای پارس امروز که دایره ی تحقیقات و تفحصات عالمانه در این ابواب سخت پیشرفت کرده است، همه گواه این معنا است: نه تنها هنوز هم ریشه ی بسیاری از ساکنان جزایر و سواحل جنوبی، نژاد سامی ندارند و ریشه های بسیاری از آداب و رسوم کهن آنان را در آداب و رسوم ایرانی می توان جست وجو کرد. چه حداقل از سده ی اول قبل از میلاد بخش بزرگی از سرزمین ها و جزایر جنوب دریای پارس (خلیج فارس) در قلمرو دولت ایران بود و این معنا با استیلای ایرانیان بر یمن به روزگار خسرو انوشیروان که تا گسترش اسلام به نقاط جنوبی شبه جزیره ی عربی دوام داشت، به اعماق سرزمین های جنوبی کشید.

    در عصر خلافت که میان سرزمین های اسلامی کمتر مرزی وجود داشت، روزگاری دراز بخش هایی از سواحل جنوبی مانند عمان و بحرین و البته فارس و کرمان قرار داشت. پس از مرگ کریم خان زند و آشفتگی احوال دولت، نفوذ ایران بر سواحل و جزایر جنوبی خلیج فارس دچار لطمات بسیار شد.به خصوص در عصر قاجار، استیلای انگلستان به دنبال توسعه ی کمپانی هند شرقی و سیاست های توسعه طلبانه ی دولت عثمانی، بخش دیگری از این نقاط را به طور رسمی و غیر رسمی از ایران جدا کرد.

    آخرین جدایی به روزگار پهلوی دوم بر می گردد که پس از تمهیدات و تهدیدات و تشبساتی که شرح آن از عهده ی این نوشتار بیرون است، بحرین از میهن اصلی خود یعنی ایران جدا شد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۵:۰۰
    فرماندارشهرستان رامسر از تکمیل نقشه برداری برای روستا‌های دهستان اشکورعلیا دورترین نقطه رامسرخبر داد.

     محمدآزاد در حاشیه نشست با شوراهای اسلامی اشکورعلیا و بازدید از طرح هاگفت: با پایان کار نقشه برداری، شرکت گاز استان نسبت به شروع عملیات با انتخاب پیمانکار اقدام می کند.

     وی بیان داشت: برای تقویت ضعف ولتاژبرق و ایمنی راهها با توجه به درپیش بودن فصل سرما یخبندان مقررشدن ادارات برق شهرستان رامسروبخش رحیم آبادگیلان و راهداری و حمل ونقل جاده ای نیزدرزمینه افزایش ضریب ایمنی راهها و نصب علائم اقدام لازم را انجام دهد.

    براساس این گزارش فرماندار با همراهی بخشدارمرکزی و۱۰دستگاه اجرایی ذیربط بازدیدی از این دهستان انجام ودرنشستی ۴ساعته در مسجدروستای یازن مهمترین خواسته هاومشکلات مطرح و روسای دستگاههای اجرایی ذیربط پاسخ دادند.

    یادآور می شود، این مسئولان از مرکز بهداشتی درمانی روستای تمل مرکز دهستان، مدرسه سردار جنگل نارنه،، مدرسه در دست احداث روستای سپارده توسط بانک ملی، و از طرح آسفالت مسیریازن به سپارده دراین دهستان بازدیدکردند.

    دهستان اشکورعلیا درفاصله ۱۳۰کیلومتری از شهر رامسر واقع و مسیراصلی ارتباطی از استان گیلان شهر رحیم آباد دارای ۱۱ روستا وشغل اصلی مردم کشاورزی و دامپروری است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۴:۰۰

    رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران از بررسی 30 مورد درخواست متقاضیان سرمایه گذاری در کمیته واگذاری زمین در شهرک ها ونواحی صنعتی استان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران،شاهپور قنبری در نشست کمیته واگذاری زمین در شهرک ها ونواحی صنعتی استان گفت: در راستای شفاف سازی و افزایش دقت وسرعت بخشیدن به فرآیند واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان ، از این پس درخواست های سرمایه گذاران درکمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت های برنامه ریزی ،فنی ،حقوقی و حراست بررسی اتخاذ تصمیم می شود

    وی ادامه داد: با بروزرسانی و فعالسازی سیستم اطلاعات مکانی شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران (GIS) ودر راستای شفاف سازی و همچنین عدالت محوری از این سیستم برای اولین بار در کمیته واگذاری استفاده گردید.

    وی افزود: تشکیل این کمیته می تواند نقش بسزایی در واگذاری های منطبق بر کار کارشناسی ایفا نموده وتکریم و رضایتمندی سرمایه گذاران حوزه تولید استان را در پی داشته باشد.

    گفتنی است دراولین جلسه کمیته واگذاری زمین درشرکت شهرک های صنعتی تهران ،تعداد 30 مورد درخواست برای واگذاری حدود 15 هکتار زمین در شهرک ها ونواحی صنعتی استان مورد بررسی قرارگرفت

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۰