وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • گروهی از پژوهشگران حوزه امنیت از افزایش فعالیت برنامه‌های کاربردی iOS برای جمع‌آوری اطلاعات جغرافیایی، شناسه‌های شبکه WiFi و سایر اطلاعات از کاربران iPhone و فروش آنها به شرکت های تبلیغاتی خبر داده ‌اند
    به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، این برنامه‌های کاربردیiOS برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران اجازه دسترسی درخواست می‌کنند اما بدون اطلاع آنان این اطلاعات را با شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک می‌گذارند.
    کارشناسان امنیت تولید و تبادل اطلاعات، در تمامی برنامه‌های iOS کدهایی را مشاهده کرده‌اند که توسط شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی در آنها تعبیه شده است .
    تیم GuardianApp (توسعه دهندگان برنامه کاربردی فایروال تلفن همراه Guardian) اعلام کرده‌اند که برنامه‌های کاربردی iOS به صورت پنهانی اطلاعات جغرافیایی ده‌ها میلیون دستگاه‌ تلفن همراه را جمع‌آوری کرده‌اند و این کار با استفاده از بسته‌های کد شرکت‌های تبلیغاتی انجام شده است.
    در بسیاری از موارد کدهای ردیابی تعبیه شده در برنامه های iOS همیشه اجرا می‌شوند و اطلاعات GPS و سایر داده‌ها را پیوسته ارسال می‌کنند.
    همچنین برخی دیگر از برنامه‌های کاربردی انواع دیگری از اطلاعات دستگاه را جمع‌آوری می‌کنند از جمله داده‌های شتاب سنج، شناسه‌های تبلیغاتی (IDFA)، وضعیت و درصد شارژ باتری، MCC/MCN شبکه، نام شبکه مخابراتی، سرعت GPS، زمان‌های رسیدن و یا خروج از یک مکان.
    در گزارش منتشر شده توسط تیم GuardianApp از ۱۲ شرکت تبلیغاتی به همراه ۲۴ برنامه کاربردی که داده‌ها را از دستگاه کاربران ارسال می‌کنند، نام برده شده است.
    همچنین در این گزارش نام ۱۰۰ برنامه کاربردی خبری شامل کدهای کسب درآمد فراهم شده توسط شرکت RevealMobile آورده شده است.
    کارشناسان امنیت تولید و تبادل اطلاعات (افتا) برای حل این مشکل توصیه می کنند که به بخش Setting>Privacy>Advertising بروید و Limit Ad Tracking روشن کنید تا شناسایی دستگاه iOS برای ردیابی مکانی دشوار شود.
    کارشناسان امنیت اطلاعات همچنین توصیه می کنند که “Don’t Allow” را در صفحه درخواست دسترسی Location Services که حاوی متن See privacy policy یا متن مشابه است، انتخاب کنید.
    کارشناسان حوزه افتا همچنین از کاربران می خواهند تا از نامی عمومی برای SSID مسیریاب WiFiاستفاده و بلوتوث خود را زمانی که نیازی به استفاده از آن وجود ندارد خاموش کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی