وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

اخبار و مطالب نقشه برداری، ژئوماتیک و داده های مکانی ایران و جهان

وبلاگ مکان نیوز

مطالب و مباحث تخصصی نقشه برداری، ژئوماتیک، داده های مکانی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • هزار و ۱۸۷ هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان بابلسر برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی نقشه برداری شد.

     به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه شهرستان بابلسر دارای ۱۴ هزار و ۳۶۳ هکتار اراضی شالیزاری است که در ۸۳۹ هکتار از این زمین‌ها طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی انجام شده است، گفت: نقشه برداری هزار و ۱۸۷ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان برای اجرای این طرح انجام شده است.


    وی افزود: ۶۸۱ هکتار از این اراضی در روستا‌های کبوتردان، سرخدشت، خردمرد و روشندان این شهرستان آماده عقد قرارداد با پیمانکار مجری طرح است و در ۶۳۱ هکتار از این اراضی طراحی و نقشه برداری صورت گرفته است.


    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: با اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها، راندمان آبیاری از ۳۵ درصد در روش سنتی به ۵۱ درصد افزایش می‌یابد.


    رزاقی افزود: در حال حاضر در بسیاری از اراضی این شهرستان به دلیل عدم شرایط زراعی مناسب برای مدیریت بهینه مزرعه از جمله نامناسب بودن قطعات زراعی، نداشتن جاده دسترسی، عدم امکان کشت دوم و استفاده درست از ماشین‌آلات کشاورزی شرایط خوبی برای زراعت وجود ندارد که با انجام طرح تسطیح و نوسازی بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی